شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست علمی بین المللی در مالزی

حوزه/ سومین همایش علمی بین المللی با مشارکت آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام و حضور شماری از اندیشمندان و کارشناسان و محققان دانشگاه های مختلف مالزی و کشورهای عربی و اسلامی در کوالالامپور برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته سومین همایش علمی بین المللی در کشور مالزی برگزار شد.

این همایش با مشارکت آستان مقدس حضرت عباس و حضور شماری از اندیشمندان و کارشناسان و محققان دانشگاه های مختلف مالزی و کشورهای عربی و اسلامی در کوالالامپور برگزار شد.

خانم دکتر صباح ماضی مدیر اجرایی این نشست در سخنان خود در افتتاحیه ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست به ویژه حرم مطهر حضرت عباس(ع) گفت: این همایش شامل نشست های مختلف علمی و معرفتی در زمینه های مختلف خواهد بود.

از سوی دیگر دکتر اشرف زیدان مشاور ارشد مرکز علمی تحقیقات و آموزش عالی و ناظر این همایش علمی در سخنان خود ضمن تشکر از آستان مقدس حضرت عباس(ع) و سایر مؤسسات برگزار کننده این موسم گفت: همایش امسال با سال های گذشته متفاوت است به ویژه در زمینه برگزاری نمایشگاه های هنری و آثار تاریخی و نسخه های خطی که توسط آستان مقدس عباسی برگزار خواهد شد.

دکتر علاء جبر الموسوی نماینده آستان مقدس حضرت عباس(ع) نیز در این نشست گفت: امیدوارم موسم علمی امسال موسمی موفق و موجب ارتقاء سطح تحقیقات علمی و اندیشه اسلامی و پیشرفت و احیاء امت اسلام باشد؛ چراکه امت اسلام از امت های پیشتاز در زمینه تمدن و علم و معرفت است.

وی افزود: یکی از چالش هایی که موجب نگرانی آستان مقدس عباسی شده، فاصله افتادن میان محققان و تصمیم گیران و مسئولان است و از این رو آستان مقدس عباسی با اشتیاق به دعوت این همایش لبیک گفت تا عضوی از آن باشد و بتواند گامی در راستای همبستگی و پیشرفت امت عربی و اسلامی بردارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha