پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تعلیم و تربیت

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) گفت: معلمان در خط مقدم تعلیم و تربیت نسل ها قرار دارند و اهمیت کار آن ها به قدری است که قوام و استمرار جامعه به آن مربوط است.

زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم اظهار داشت: امروزه در هر جامعه ای تعلیم و تربیت از ارکان موفقیت آن است و در این راستا معلمان طلایه دار این مهم در امر تربیت نسل های جامعه بشری هستند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع آموزش و پرورش در آموزه ها و مبانی دینی ما گفت: بعد از نهاد خانواده ، مهم ترین نهادی که در تربیت و تعلیم کودکان و نوجوانان نقش دارد، مدرسه است که در مدرسه نیز بیشترین بار مسئولیت بر عهده معلمان است.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه خواستار اهتمام در مسیر حل مشکلات معیشتی معلمان شد و گفت: وقتی یک معلم دغدغه معیشتی چندانی نداشته باشد طبعاً بهتر می تواند توان و و وقت خود را در مسیر آموزش درست فرزندان ایران اسلامی و به خصوص تربیت آن ها قرار دهد.

وی همچنین بیان داشت: انتظار از مسئولان عالی کشور می رود که هر چه بیشتر در جهت حل مشکلات معلمان و کاستن از دغدغه های آن ها گام بردارند و البته با همه مشکلات و سختی ها ، اکثریت معلمان ما واقعاً در بحث آموزش و پرورش نسل جدید ، زحمات بسیاری را انجام می دهند که باید از آن تقدیر کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha