جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی ذوعلم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بر لزوم حل مشکلات معیشتی معلمان و اولویت قرارگرفتن این مساله از سوی مسئولان کشور تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره بزرگ معلم شهید انقلاب اسلامی آیت الله مرتضی مطهری اظهار داشت: اگر می خواهیم که نظام آموزش و پرورش کشور ما در مسیر صحیح خود گام برداشته و خروجی های مطلوب داشته باشد یکی از الزاماتش این است که در تامین حداقل های رفاهی معلمان بکوشیم.

وی با اشاره به این که معلمان جزو مهم ترین و تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند، گفت: مقام معظم رهبری بارها و بارها در فرمایشات خویش بر لزوم توجه به این قشر تاکید کرده و تحقق اهداف تحولی در آموزش و پرورش را منوط به پویایی و نشاط فکری و عملی معلمان دانسته اند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با بیان این که معلمان در شکل گیری سرنوشت علمی و معرفتی و اجتماعی و فرهنگی میلیون ها دانش آموز، نقش بی بدیلی ایفا می کنند ، افزود: ما اگر می خواهیم که وضعیت تعلیم و تربیت کشور به سامان شود باید برای بحث آموزش و پرورش توجه و سرمایه گذاری لازم را داشته باشیم و قطعاً بدون توجه به این مهم نمی توان به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: البته خود معلمان عزیز نیز توجه دارند که چه سهم و نقش عظیمی در موفقیت و تعالی جامعه برعهده دارند و لذا با وجود همه دشواری های معیشتی و کمبودهای اقتصادی انصافاً عموم آن ها در این مسیر ایثار و از خودگذشتگی می کنند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha