پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید مطهری

حوزه/ امام جمعه مرند مهم ترین دغدغه شهید مطهری را بصیرت افزایی و روشنگری در بین اقشار مختلف جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه شهر مرند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری، ابراز داشت: مهمترین دغدغه آیت الله مطهری، شهید راه حکمت، روشنگری و بصیرت افزایی در بین آحاد مختلف جامعه بود.

وی با اشاره به ایده تشکیلات سیاسی برای روحانیون از سوی شهید مطهری ابراز داشت: شهید مطهری برخلاف دیگر تئوریسین‌ های انقلاب هیچ گاه در عرصه فکر و اندیشه متوقف نبود و همواره در فعالیت‌های سیاسی و سازمانی فعالیت داشت، برهمین اساس به فکر تاسیس گروهی سیاسی متشکل از روحانیون افتاد تا این قشر با سازماندهی بهتری مبارزات خود را سامان دهند که به دنبال آن جامعه روحانیت مبارز را تشکیل داد.

حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: جامعه روحانیت مبارز که یک سال پیش از انقلاب تاسیس شد، نقش ویژه‌ای در تحولات سال آخر رژیم پهلوی ایفا کرد، به طوری که برنامه‌ ریزی راهپیمایی ‌ها، سخنرانی در مساجد، تهیه شعار‌ها و هماهنگی و سازماندهی مبارزان برعهده این تشکل بود.

امام جمعه مرند در ادامه خاطرنشان کرد: هفته عقیدتی سیاسی فرصتی مناسب، برای نشر شعائر دینی و فریضه های اسلامی، تبیین شعار سال و ارتقای دانش و بصیرت و روشنگری در بسیجیان و دانش آموزان و سایر اقشار است.

حجت الاسلام نعمت زاده ضمن تاکید بر لزوم کیفی بخشی برنامه های هفته عقیدتی سیاسی خاطرنشان کرد: این هفته بهترین فرصت است تا بتوانیم با برگزاری نشست های روشنگری در بین اقشار مختلف جامعه،‌نسبت به روشنگری و پاسخ به شبهات مطرح شده از سوی دشمن پاسخ دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha