جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون جامعه الزهرا

حوزه/ معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا‌(س)با بیان این که ۶۷۰ استاد در نیمسال اول و دوم سال تحصیلی جاری در جامعه‌الزهرا‌(س)فعالیت داشتند، گفت: هر سال، هزار و ۱۴۸ استاد در جامعه‌الزهرا‌(س)برای طلاب حضوری دعوت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حاجی زاده در همایش سالانه بزرگداشت مقام معلم که با حضور اساتید جامعه‌الزهرا‌(س)در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با اشاره به هدف از برگزاری دیدار فرمودند: «ما میخواهیم با این دیدار نشان بدهیم که براى معلم احترام قائلیم، تکریم قائلیم، زیر بار منّت معلمیم؛ هم براى خودمان، هم براى فرزندانمان و عزیزانمان و کسانى که آینده آنها براى ما مهم است».

وی اظهار داشت: اگر ما وضعیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی را رصد کنیم می‌توان ادعا کرد که جامعه‌الزهرا‌(س)از مراکز مهمی است که تربیت مادران اسلامی و همچنین مبلغان دین را به عهده دارد.

۶۷۰ استاد در سال تحصیلی جاری در جامعه‌الزهرا‌(س)فعالیت داشتند

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا‌(س)تصریح کرد: مادران نسل آینده بشریت را تربیت می‌کنند و در این مجموعه، بانوان اسلامی با تربیت دینی پرورش می‌یابند تا به عنوان مبلغ دین در عرصه‌های مختلف خدمت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده با بیان اینکه آینده بانوان اسلامی هم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم برای اسلام دارای اهمیت ویژه است، گفت: ۶۷۰ استاد در نیمسال اول و دوم سال تحصیلی جاری در جامعه‌الزهرا‌(س)فعالیت داشتند، همچنین هزار و ۱۴۸ استاد در سال برای طلاب حضوری جامعه‌الزهرا‌(س)دعوت می‌شوند.

بیش از ۹۸ هزار واحد درسی در سال جاری انتخاب شده است

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا‌(س)با اشاره به فعالیت‌ها و تنوع برنامه‌های جامعه‌الزهرا‌(س)اشاره کرد و افزود: در جامعه‌الزهرا‌(س)طلاب ایرانی و غیرایرانی حضور دارند که به صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی تحصیل می‌کنند.

وی گزارشی از طلاب حضوری که امسال انتخاب واحد کردند، ارائه داد و اظهار داشت:  در سال جاری، ۹۸ هزار و ۱۱۶ واحد انتخاب شده است که هر واحد ۱۵ جلسه ۵۰ دقیقه ای است و بیش از ۷۳ میلیون دقیقه و به بیان دیگر ۱۴۰ سال در کلاس درس حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده در ادامه به بزرگداشت مقام معلم اشاره و عنوان کرد: نامگذاری ۱۲ اردیبهشت ماه به روز معلم، به مناسبت شهادت شهید آیت الله مطهری(ره) است که امام خمینی(ره) پیامی در شهادت ایشان صادر کردند که می‌تواند به عنوان سند و مرجع مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: امام در وصف شهید مطهری(ره) مضامین و مباحثی مانند طهارت روح، قوت ایمان، قدرت بیان، صرف عمر در خدمت به اسلام، غیرت دینی و روحیه جهادی، ذوالفنون بودن در علوم اسلامی و قرآن کریم، روحیه فداکاری برای اسلام، داشتن استاد و مربی توانا را بیان فرمودند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا‌(س)یادآور شد: امام خمینی(ره) در تعبیری فرمودند: «شهید مطهری حاصل عمر من بود»؛ این سخن امام راحل(ره) نشان می‌دهد که شخصیت شهید مطهری(ره) تحت تعلیم مربی توانایی چون امام خمینی(ره) شکل گرفته است که امید است که معلمان و اساتید امروز، مربی توانایی برای نسل جدید باشند.

طلاب جامعه‌الزهرا‌(س)باید با قلم و بیان خود مبلغ دین باشند

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده در ادامه به رویکردهای جدید جامعه‌الزهرا‌(س)اشاره و تصریح کرد: در مدیریت جدید جامعه‌الزهرا‌(س)سه رویکرد جدید شکل گرفته است که تمرکز بر موضوع تبلیغ یکی از رویکردهای جدید جامعه‌الزهرا‌(س)است.

وی افزود: همه طلابی که در این مؤسسه تحصیل می‌کنند، باید با قلم و بیان خود مبلغ دین باشند و در این مسیر فعالیت کنند.

تربیت باید روح حاکم بر همه برنامه‌های جامعه‌الزهرا‌(س)باشد

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا‌(س)بیان داشت: رویکرد دیگر جامعه‌الزهرا‌(س)رویکرد تربیتی است، در گذشته معاونت تربیتی فرهنگی در این مؤسسه فعالیت می‌کرد که هم اکنون بخش تربیتی به معاونت آموزشی اضافه شده است و معاونت آموزشی تربیتی در جامعه‌الزهرا‌(س)فعال شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده عنوان کرد: تربیت باید روح حاکم بر همه برنامه‌های جامعه‌الزهرا‌(س)باشد، بنابراین عوامل تأثیرگذار بر تربیت طلبه را باید شناسایی و برای آن برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه موضوع «نقش تربیتی اساتید» در این همایش مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: در آینده، فراخوان مقاله و کتاب با موضوع «نقش تربیتی اساتید» ویژه اساتید را خواهیم داشت تا اگر اساتید آثاری با این موضوع دارند، تدوین و ساماندهی شود.

دوره مهارت‌افزایی یک ساله ویژه اساتید جامعه‌الزهرا‌(س)برگزار می‌شود

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا‌(س)یادآور شد: تربیت اساتید از دیگر رویکردهای جامعه‌الزهرا‌(س)است که در این راستا، فنون و مهارت‌هایی که استاد باید در تدریس داشته باشد، مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده اظهار داشت: تا کنون کارگاه‌های آموزشی و مهارتی ویژه اساتید جامعه‌الزهرا‌(س)برگزار می‌شده است، اما در سال آینده، دوره مهارت افزایی یک ساله با ۲۸ واحد در نظر گرفته شده است و در این دوره، بحث‌های روانشناسی، ارزشیابی تحصیلی و مهارت‌های تحصیلی و غیره ارائه می‌شود.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha