جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت  آیت‎الله مکارم شیرازی  در دیدار مدیر و جمعی از اساتید و طلاب جامعه الزهرا

حوزه/ در زمانی زندگی می‎کنیم که اسباب فساد از هر زمانی بیشتر است؛ نباید دست روی دست بگذاریم و بگوییم که امام زمان(عج) با ظهور خود همه چیز را درست می ‏کند؛ این مطلب درست است، ولی خود حضرت نیز ما را امر به کار و تلاش و تبلیغ کرده اند، زیرا اگر دست روی دست بگذاریم چیزی از دین باقی نمی‎ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت  آیت‎الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار مدیر و جمعی از اساتید و طلاب جامعه الزهرا گفتند: امام علی(ع) در حدیثی بسیار حکمت آمیز به برتری علم بر ثروت صحه گذاشته اند؛ آن حضرت  فرمودند، علم انسان با خرج آن زیاد می‌شود وثروت نیز با هزینه، کم می‎شود؛ ایشان تاکید کردند، علم انسان ها را برای فرد نگاه می دارد، ولی ثروت تا زمانی افراد را کنار انسان نگاه می دارد که این ثروت برای انسان باقی مانده باشد.

ایشان افزودند: بیش از هزار سال از رحلت مرحوم شیخ طوسی و کلینی و... می‎گذرد و آنها دیگر در میان ما نیستند؛ ولی به قول فرمایش امام علی(ع) این بزرگان در درون روح وجان ما هستند و هیچگاه آنها را فراموش نمی‎کنیم؛ همچنین ایشان فرمودند، ثروت اندوزان نابودند شدند، ولی علما و دانشمندان، تا دنیا برقرار است باقی هستند.

معظم له بیان کردند: خداوند متعال ثروت عظیمی به طالبان علم دانش داده است که با این علم هم خود منتفع می‎شوند و هم دیگران را از این علم بهره مند می‎کنند؛ عده بسیاری از این چراغ نورانی که در دست طلاب و دانشمندان است استفاده می‎کنند و هرکسی که با این چراغ به مقصد برسد از مجموعه منظومه شمسی بالاتر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: طلاب باید قدر این موقعیت و توفیقی که خداوند به آنها داده است را بدانند؛ در این عرصه نیز نباید در مسایل علمی به آنچه می‎دانند بسنده کنند، زیرا علم حد نهایت ندارد و اگرکسی در آنچه می‎داند، بماند در واقع در حال درجا زدن است؛ زیرا علم یک جریان سیال و بی نهایت است.

این مرجع تقلید اظهارکردند: تغییر حکومت ظلم به حکومت اسلامی، برکت اصلی انقلاب اسلامی بود، ولی یکی از برکات دیگر انقلاب اسلامی ما توسعه حوزه علمیه خواهران بود؛ پایه این حوزه را امام راحل گذاشتند؛ بنده که سرپرست شورای عالی حوزه بودم، این حوزه علمیه خواهران را رسمیت بیشتری دادیم؛ وقتی نیمی از جامعه ما را خواهران تشکیل می دهند، حضور آنها در حوزه می‎تواند آثار بسیاری برای اجتماع داشته باشد؛ باید به یاد منعم باشیم و شکر آن را بگذاریم.

معظم له بیان کردند: در زمانی زندگی می‎کنیم که اسباب فساد از هر زمانی بیشتر است؛ امروزه همین فضای مجازی و موبایل هاو... فضا را برای سو استفاده آماده کرده است؛ در هیچ زمانی ابزار گناه به اندازه این زمان وسعت نداشته است و این شرایط موجب می‎شود که تلاش ما نیز بیشتر شود؛ نباید دست روی دست بگذاریم و بگوییم که امام زمان(عج) با ظهور خود همه چیز را درست می ‏کند؛ این مطلب درست است ولی خود حضرت نیز ما را امر به کار و تلاش و تبلیغ کرده اند زیرا اگر دست روی دست بگذاریم چیزی از دین باقی نمی‎ماند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید این نکته را بدانیم که اسلام نیز در حال انتشار و نفوذ است و به قول آن فرد آمریکایی روزی فرا می‎رسد که مردم آمریکا با صدای اذان از صبح بیدار می‎شود و به قول آن سیاستمدار ایتالیایی، اسلام دین آینده مردم ایتالیا خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha