پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشنواره علامه شعرانی

حوزه/ دبیر علمی دومین جشنواره پژوهشی علامه شعرانی(ره) از برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره، با حضور شخصیت ها و اساتید حوزوی، در تهران خبر داد.

حسین زحمتکش زنجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به این که جشنواره علامه شعرانی ویژه اساتید و فضلای حوزه علمیه استان تهران می‌باشد، اظهار داشت: همه اساتید استان تهران و طلابی که سطح دو را به اتمام رسانده و بالای 31 سال سن دارند، می‌توانستند در این جشنواره شرکت کنند.

دبیر علمی دومین جشنواره علامه شعرانی(ره) با اشاره به تنوع آثار ارسالی، افزود: قالب آثار نسبت به دوره گذشته، با تنوّع و تعدّد روبه‌رو شده است. در حالی که سال گذشته، جشنواره تنها به مقاله اختصاص داشت، ولی امسال با توجه به شناخته شدن جشنواره و درخواست‌های متعدّد مبنی بر پذیرش سایر قالب‌ها، شش قالب دیگر نیز به جشنواره اضافه شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اضافه شدن قالب‌های "کتاب" و "پایان‌نامه"، دبیرخانه جشنواره علامه شعرانی در ابتکاری جدید چهار قالب دیگر یعنی "تقریر"، "متن درسی"، "طرح‌نامه" و "ایده پژوهشی" را برای ارائه آثار افزود و این موضوع در راستای تشویق و انگیزه بخشی به اساتید و فضلای پژوهشگر بود.

زحمتکش زنجانی اضافه کرد: از ابتدای سال گذشته که برای شرکت فضلا و پژوهشگران در دوره‌ دوم جشنواره فراخوان داده بودیم تا پایان روز پذیرش آثار، در مجموع فقط 141 اثر در تمامی قالب‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و تقریباً از همه مدارس علمیه استان اثر ارسالی داشتیم.

وی با اشاره به فرآیند ارزیابی آثار ارسالی به جشنواره علامه شعرانی(ره) اظهار کرد: ارزیابی آثار ارسالی، همزمان با ارسال آثار توسط پژوهشگران آغاز شد. هیئت داوران جشنواره، ترکیبی از اساتید فاضل، پژوهشگر و صاحب قلم است که هر کدام در رشته‌ای خاص، تخصّص دارند. برای این‌که در ارزیابی آثار، عدالت را رعایت کنیم، برنامه این گونه بود که هر یک از داوران، اثری را که در آن تخصّص دارند، ارزیابی کنند. این کار، موجب پایین آمدن درصد خطای جشنواره تا حداقلِ ممکن می‌شد.

دبیر علمی دومین جشنواره علامه شعرانی(ره) افزود: برای هر یک از قالب‌های هفت‌گانه جشنواره، فرم‌های جداگانه‌ای طرّاحی شده و با فرم مربوط به خود، ارزیابی می‌شدند.

زحمتکش زنجانی با بیان این که محتوی آثار ارسالی در مقایسه با آثار جشنواره سال گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار بود، گفت: اساتید و پژوهشگرانی که ارزیابی آثار را بر عهده داشتند به این نکته تاکید داشتند که رشد کیفی آثار ارسالی به دومین جشنواره علامه شعرانی(ره) تعجب برانگیز و برتر از آثار جشنواره اول بود.

وی در پایان افزود: در این دوره 15 اثر به عنوان آثار منتخب معرفی کردیم. در این دوره از جشنواره به دلیل به حد نصاب نرسیدن آثار به نمره قابل قبول، اثر برگزیده نداشتیم. از این رو آثار منتخب یا شایسته تقدیر، و یا شایسته تحسین می‌باشند.

 انتهای 42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha