پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: برای این که حوزه تهران جایگاه خود را به دست آورد و رسالتش را به درستی انجام دهد و آنچه مقام معظم رهبری برای آینده آن ترسیم کرده اند، به سرانجام برساند، این هدف فقط با حضور اساتید انقلابی مسیر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی رحیمی صادق، پیش از ظهر امروز در اولین کنگره «دویستمین سال  تاسیس حوزه متأخر تهران»، «سومین اجلاسیه سراسری اساتید» و «افتتاحیه رسمی بسیج اساتید حوزه تهران» در تالار اندیشه دانشگاه امام حسین(ع)، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، اظهار داشت: این مجمع بزرگ با هدف گرامیداشت هویت تاریخی حوزه تهران و نکوداشت اساتید، افتتاح بسیج اساتید و تقدیر از پژوهشگران جشنواره علامه شعرانی برگزار شده است.

وی با بیان این که حوزه علمیه تهران، مرکز خیزش، جهش و رشد است، گفت: برای این که حوزه تهران جایگاه خود را به دست آورد و رسالتش را به درستی انجام دهد و آنچه مقام معظم رهبری برای آینده حوزه تهران ترسیم کرده، به سرانجام برساند، این هدف فقط با حضور اساتید انقلابی که افسران جنگ نرم در حوزه علمیه تهران هستند، مسیر می شود.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان این که پیامبر(ص) اولین معلم بشریت بود، عنوان داشت: از نظر پیامبر اکرم(ص) بخشنده ترین بخشندگان خداوند متعال است و از ذات مقدس او پر از جود، کرم و بخشش است و بعد از خداوند پیامبر(ص) و اهلبیتش هستند و بعد از ایشان بخشنده ترین مردم دو دسته اند.

وی در توضیح تقسیم بندی مردم بخشنده، افزود: آن دو دسته عبارتند از استاد گرانقدری که مردانه وارد عرصه علم و دانش می شود و همواره می آموزد و علم و دانش خود را در اختیار دیگران می گذارد. استاد و معلم فردای قیامت به تنهایی به عنوان یک امت محشور می شوند، همچنان که امام خمینی(ره) درباره آیت الله بهشتی فرمودند «بهشتی به تنهایی یک امت بود».

حجت الاسلام و المسملمین رحیمی صادق ادامه داد: دومین گروه بخشنده کسانی هستند که مردانه وارد عرصه جهاد می شوند و جان خود را تقدیم اسلام می کنند. درود خدا بر شهید مطهری که رسالت معلمی خود را تا شهادتش، به سرانجام رساند.

مدیر حوزه علمیه تهران تصریح کرد: شهید مطهری یک فقیه، اصولی، رجالی، فیلسوف، عارف و سیاستمدار آگاه به زمانه بود و در همه عرصه ها و سنگرهایی که حضور پیدا می کرد، سرافراز بیرون می آمد.

وی خطاب به اساتید گفت: امروز رسالت اساتید حوزه تهران در عرصه علم، پژوهش و تحقیق بسیار سنگین است؛ استاد در حوزه علمیه یعنی مرشد و راهنما، یعنی کسی که «دستم بگرفت پا به پا برد تا شیوه راه رفتن آموخت».

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته با اساتید حوزه تهران، سه مسئولیت مهم روحانیت را هدایت فکری، هدایت سیاسی و بصیرت اجتماعی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی ترسیم کردند، بنابراین امروز در صحنه تبلیغ و هدایت فکری مردم رسالت همه ما خطیر و مهم است.

انتهای پیام 313/42

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha