پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که همه مسائل مهم و محوری حوزه با موضوع اخلاق و معنویت گره خورده است، تصریح کرد: علم به همراه اخلاق می تواند دو بال برای رشد و تعالی یک طلبه در عرصه علمی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، امروز در نشست اخلاقی طلاب این مدرسه، اخلاق و معنویت را رکن اصلی همه فعالیت های حوزه دانست و بر ضرورت توجه ویژه طلاب به مسائل اخلاقی تأکید کرد.

وی با بیان این که طلبه با رشد اخلاقی و معنوی می تواند به مدارج علمی بالا دست یابد، افزود: بی توجهی به مباحث اخلاقی یک آسیب جدی است و مانعی در جهت پیشرفت علمی خواهد بود.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که در طول تاریخ علما و بزرگان حوزه همواره نسبت به مسائل اخلاقی در حوزه تأکید داشتند، گفت: تزکیه در حوزه باید همواره مقدم تر از تعلیم باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که رسالت امروز حوزه تربیت و پرورش طلابی مهذب و اخلاق مدار است، تصریح کرد: چنین طلبه ای به طور حتم از یک جایگاه بهترین در جامعه برخوردار خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر بر ضرورت الگوگیری طلاب از سیره علمی و عملی علما و بزرگان حوزه تأکید کرد و گفت: همه لحظات زندگی علمای بزرگ بهترین الگو برای زندگی فردی و تحصیلی طلاب جوان حوزه است.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که در متن زندگی عالمان بزرگ دینی مسائل مهمی نهفته است که رمز جاودانگی و پیشرفت آنها در زندگی است، خاطرنشان کرد: طلاب باید با مطالعه دقیق و عمیق زندگی شخصیت های بزرگ، مسیر صحیح زندگی را پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه مسائل حوزه با موضوع اخلاق و معنویت گره خورده است، تصریح کرد: علم به همراه اخلاق می تواند دو بال برای رشد و تعالی یک طلبه در عرصه علمی باشد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که طلاب باید در حفظ شأن و جایگاه طلبگی نهایت سعی و کوشش خود را به کار گیرند، افزود: یک طلبه باید به گونه ای در جامعه رفتار کند که الگوی آحاد جامعه قرار گیرد.

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود بر ضرورت رعایت نظم و انضباط از سوی طلاب تأکید کرد و گفت: طلبه ای که در دوران زندگی طلبگی خود بی نظم باشد، به طور حتم نمی تواند فرد اثرگذاری در جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب از بیهوده گذراندن وقت به شدت پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: هر طلبه ای باید در زندگی مدیریت زمان داشته باشد تا بتواند مسیر پیشرفت و تعالی را طی کند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha