پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

حوزه/ حجت الاسلام شفیعی با تأکید براینکه طلاب از ورود به برخی مسائل حاشیه ای به شدت پرهیز کنند، گفت: همه دغدغه یک طلبه باید درس خواندن و رسیدن به اهداف والای طلبگی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید احمد شفیعی، مسئول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با اشاره به این که طلاب و روحانیان نقش محوری در رشد اخلاقی و معنوی جامعه بر عهده دارند، گفت: حوزویان با ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه مردم را به سوی دین و معنویت راهنمایی می کنند.

وی با بیان این که اگر روزی معنویت و اخلاق در میان طلاب حوزه علمیه کمرنگ شود باید بسیار هوشیار باشیم، افزود: باید تلاش کنیم تا محبوبیت و جایگاه طلاب در جامعه هر روز بیشتر تقویت شود.

حجت الاسلام شفیعی با تأکید براینکه طلاب از ورود به برخی مسائل حاشیه ای به شدت پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: همه دغدغه یک طلبه باید درس خواندن و رسیدن به اهداف والای طلبگی باشد.

مسئول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف طلاب تبلیغ دین است که متأسفانه برخی مواقع مورد بی توجهی قرار می گیرد، تصریح کرد: در کنار همه آموخته های علمی خود باید در جهت انتقال مفاهیم دینی به مردم نیز تلاش کنیم.

وی با تأکید بر این که طلاب باید قدردان فرصتی که در اختیار دارد باشد، خاطرنشان کرد: شرایطی که امروز در آن قرار داریم مرهون سال ها تلاش و مجاهدت علمای و فقهای دینی است که امروز ثمره و نتیجه آن را حوزه های علمیه می بینیم.

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که وظیفه امروز حوزه نیز پرورش شخصیت های بزرگی است که بتوانند در جهت حفظ اسلام و انقلاب تلاش کنند، بیان داشت: هدفگذاری امروز باید توجه به کیفیت برنامه های علمی و آموزشی باشد.

مسئول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره پیشگام در دفاع از ارزش های دینی بودند، تصریح کرد: اگر مجاهدت های علمی حوزه و حوزویان نبود ارزش های الهی امروز در جامعه اسلامی مهجور می ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور در صحنه حوزویان نیازمند است، خاطرنشان کرد: با توجه به سؤوالات و شبهات بسیاری که از سوی دشمن در جامعه ترویج می شود، حضور طلاب و روحانیان به منظور پاسخگویی به این مسائل مهم ضروری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha