جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که دین و سیاست از یکدیگر جدا نیستند، اتصریح کرد: مسأله شرکت در انتخابات، بخشی از دیانت ماست و باید با حضور حداکثری در پای صندوق های رای، مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام بکوبیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، ظهر امروز در مراسم جشن ولادت حضرت علی اکبر(ع) و عمامه گذاری طلاب همدانی، در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: ایستادگی و مقاومت در راه خداوند متعال دارای برکات فراوانی است و تنبلی و بی مسئولیت نیز آسیب های زیادی دارد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه دین، اصل اساسی در زندگی ماست گفت: عده ای دین را یک مسأله فرعی و حداقلی در زندگی فردی تصور می کنند که این تفکر اشتباه باید از جامعه برچیده شود.

وی با بیان این که دین و سیاست از یکدیگر جدا نیستند، ادامه داد: مسأله شرکت در انتخابات، بخشی از دیانت ماست و باید با حضور حداکثری در پای صندوق های رای مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام بکوبیم.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در ادامه با اشاره فعالیت های دشمنان برای جدایی دین از سیاست، بیان داشت: ریشه های انحراف جدایی دین از سیاست در جامعه ما وجود دارد و عده ای فکر می کنند روحانی و مبلغ خوب کسی است که کاری به هیچ مسأله نداشته و فقط عابد و نماز خوان باشد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه طلاب و روحانیون پرچمدار هدایت مردم هستند و وظیفه اصلی آنها نهادینه کردن احکام دین و بصیرت افزایی در جامعه است، گفت: تبیین جایگاه ولایت فقیه و اصل ولایت مداری، از وظایف مهم روحانیت است.

وی به برکات نهضت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: حرکت عظیم رهبر کبیر انقلاب اسلامی سبب شد تا بیداری اسلامی صورت ایجاد شود و جهانیان ایران را بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح، تاکید کرد: ما در انتخابات، انتخاب صالح مقبول نداریم و هیچ گاه نه امام خمینی(ره) و نه رهبر معظم انقلاب این مسأله را نفرموده اند، بلکه همیشه بر انتخاب اصلح تاکید فرموده اند. حتی رئیس جمهور نیز باید در انتخاب کابینه باید به دنبال افراد اصلح باشد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: ما همه نسبت به رأیی که می دهیم، مسئولیم، چون سرنوشت کشور و مردم به دست فرد انتخاب شده قرار می گیرد.

وی با اشاره به این که فتنه گران در سال 88 با حضور در کف خیابان ها به دنبال تضعیف انقلاب و ولایت فقیه بودند، گفت: ملت انقلابی باید با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح راه را بر فتنه گران ببندد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در پایان با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه، گفت: مردم از ما طلاب و روحانیون توقع تقوا دارند و لباس مقدس روحانیت را لباس پیامبر(ص) می دانند، پس سعی کنیم که شان این لباس را نگه داریم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha