چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی، بر لزوم شرکت همگانی در انتخابات پیش رو تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی، ظهر امروز در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و بسیجیان شهرستان طبس استان خراسان‌جنوبی، با اشاره به انتخابات پیش رو، گفتند: حضور حداکثری در انتخابات وظیفه همه مردم است و در درجه دوم تلاش در انتخاب اصلح می باشد. اصلح فردی است که روحیه جهادی داشته باشد و در مقام عمل  استکبارستیز  باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت شکر گزاری در اسلام، بیان کردند: شکرگزاری یکی از مهمترین سفارشات قرآن کریم به بندگان است؛ در آیات صریح الهی بیان کرده اند که اگر انسان شکرگزار باشد، خیل نعمت‌ها به‌سوی وی روانه می‌شود.

ایشان گفتند: در 73 آیه از قرآن به‌صراحت از ما درباره شکرگزاری خواسته‌ شده، افزود: نعمت ولایت بزرگ‌ترین نعمت الهی است و بقیه نعمت‌ها هم در اثر همین نعمت به وجود آمده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: مردم ما به رهبری امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را شکل دادند که با فساد مقابله کنند و یکی از مهمترین مظاهر فساد رواج اشرافی گری در کشور بود و به همین خاطر رهبر معظم انقلاب و علما و دلسوزان انقلاب نسبت به نفوذ روحیه اشرافی‌گری در بین مسئولان هشدار می دهند.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که استبداد و اشرافی‌گری هیچ جایی در اسلام ندارد، اظهارکردند: این مسایل همگی از تحمیلاتی است که بر اسلام شده که با انقلاب اسلامی بخش عظیمی از این انحرافات از بین رفت.

ایشان گفتند: انقلاب دارای 3 رکن اصلی است که رکن اول آن اسلام و تعلیمات دینی، رکن دوم مردمی‌بودن انقلاب بوده و رکن سوم و مهم انقلاب ولایت‌فقیه است.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به مجاهدت‌های مدافعان حرم در عراق و سوریه ابراز کردند: اگر مجاهدت‌های مدافعان حرم نبود امروز کار در سوریه و عراق تا این اندازه پیشرفت نمی‌کرد و شاهد تحولات دیگری بودیم.

معظم له بیان کردند: انقلاب اسلامی بود که باعث رشد اندیشه دینی دربین مردم و حکومت و همچنین افزایش عزت ملی شد؛ نباید فراموش کنیم که تا قبل از انقلاب وابستگی و سرسپردگی در تمام بخش‌های کشور ریشه دوانده بود که با ندای آزادی‌بخش امام راحل عزت و استقلال به کشور  بازگشت.

ایشان با اشاره به سفر آینده رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا گفت: ترامپ درصدد ملاقات با شاه سعودی و سران رژیم صهیونیستی است که باید توانایی تحلیل درباره چرایی این سفر و ملاقات‌ها داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha