جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فتنه ۸۸

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه سیاسی موسسه امام خمینی (ره) گفت: انگلیس هم راستا با آمریکا به دنبال فتنه انگیزی های جدید در منطقه غرب آسیا در جهت تحقق اهداف خود است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی امیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خصوص اهداف نخست وزیر انگلیس از سفر اخیرش به منطقه غرب آسیا اظهار داشت: ترزا می در سفرش به کشورهای عراق و اردن و عربستان سعودی همزمان چند هدف سیاسی، نظامی و اقتصادی را دنبال می کند.

وی افزود: آن ها در بعد سیاسی پس از پیروزی جبهه مقاومت اسلامی بر داعش به دنبال آن هستند که طرح و برنامه جدیدی فراروی کشورهای هم پیمان خود در منطقه قرار دهند و البته نباید از نظر دور داشت که در نهایت به دنبال فتنه انگیزی جدیدی می باشند و برای رژیم های مرتجع عربی نیز طرح ها و اهدافی در سر دارند.

وی افزود: به هر حال منطقه غرب آسیا آن قدر اهمیت برای نظام سلطه دارد که همواره طرح و نقشه برای آن می کشد، ضمن آن که همچنان حمایت از رژیم صهیونیستی یکی از برنامه های جدی آن هاست چرا که خود را متعهد به حمایت و پشتیبانی همه جانبه از این رژیم جعلی و نامشروع می دانند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم گفت: از سویی موفقیت های ایران اسلامی در تحولات منطقه ای و به خصوص مقابله با تروریست های تکفیری به ویژه داعش، آن ها را خشمگین و نگران کرده به این خاطر که به خوبی می دانند در حال حاضر ایران نفوذ و قدرت خود را در منطقه توسعه داده و این را کشورهای غربی از جمله انگلیس برنمی تابند.

وی اضافه کرد: از آن سو حزب الله لبنان قدرتمندتر از قبل شده و با وجود انواع و اقسام توطئه های نظام استکباری ، کشورهای غربی نتوانسته اند به اهداف خود در فشار به حزب الله دست یابند.

این کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: آن ها بعد از هر شکست یک سناریوی جدیدی طرح ریزی و اجرا می کنند که ماجرای استعفای سعد حریری از آن جمله است.

وی تاکید کرد: همچنین یکی از اهداف مهم دولت های غربی از جمله انگلیس در سفر به منطقه ما و دیدار با سران کشورهای عربی ناظر به مساله فروش بیشتر سلاح با تکیه بر همان اصل ایران هراسی و حزب الله هراسی است تا در کنار اهداف سیاسی ، به اهداف اقتصادی خود نیز دست یافته و رژیم های مرتجع منطقه گرایش به خرید سلاح از آن ها داشته باشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha