جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت‏ الله‎  نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: زمانی که جهان غرب غرق در ظلمت و تاریکی بود، کتابخانه های بزرگی در منطقه زیر سیطره اسلام ایجاد شدند، اما غرب در جریان جنگهای صلیبی کتابها و سرمایه های علمی اسلام و مسلمانان را با خود به اروپا برد و لذا هرآنچه در غرب از علوم و دانش وجود دارد همگی برگرفته از مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی شامگاه چهارشنبه در دیدار جمعی از کارکنان اداره کل دادگستری استان فارس که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شداظهارداشتند: مسلمانان در صدر اسلام به کادرسازی و تربیت دانشمندان بزرگی پرداختند و زمانی که غرب در ظلمت بود، کتابخانه های عظیمی توسط مسلمانان پایه ریزی شد ولی متاسفانه در فراز و نشیب های تاریخ غرب توانست از مسلمانان پیشی بگیرد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود به ارکان انقلاب اسلامی اشاره کردند و افزودند: انقلاب دارای سه رکن اساسی اسلام، مردم و ولی فقیه است و اگر هریک از این عناصر وجود نداشت این انقلاب به پیروزی نمی رسید؛ همانگونه که می بینیم انقلابی که در کشورهای عربی مانند سوریه، یمن و بحرین صورت گرفت به دلیل عدم وجود رهبر و ولی فقیه در راس این انقلابها، به پیروزی نرسید و بعضا توسط استکبار مصادره شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی حاضران را به فراگیری ادبیات عرب و آشنایی با صرف و نحو عربی توصیه کردند و ادامه دادند: شما باید اهل قلم و بیان بوده و همواره دفترچه یادداشتی با خود همراه داشته باشید که هرآنچه می شنوید یادداشت کنید که هم آموزنده و هم باقیات صالحات خواهد بود.

ایشان انتخابات را نماد مردمسالاری دینی دانستند و با تاکید بر حضور مردم در همه صحنه های انقلاب گفتند: دولتها یکی پس از دیگری می آیند و می روند اما آنچه باید حفظ شود، نظام جمهوری اسلامی است و لذا به کسانی رای دهید که ولایتمدار، استکبارستیز و خدمتگزار مردم باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه«اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» تاکید کردند: در برابر دشمنان باید با شدت برخورد کرد و براساس فرهنگ قرآن، مذاکره با دشمن معنایی ندارد،باید به کسانی رای دهید که اصلح باشند و بتوانند گرانی، بیکاری و فقر را از چهره جامعه بزدایند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش، بیان داشتند: دولتها یکی پس از دیگری می آیند و می روند اما آنچه باید حفظ شود، نظام جمهوری اسلامی است و لذا به کسانی رای دهید که ولایتمدار، استکبارستیز و خدمتگزار مردم باشد.

این مرجع تقلید یکی از موضوعات مورد تاکید اهل بیت(ع) را مساله شناخت زمان و حوادث آن دانستند و ابراز داشتند: هرانسانی باید زمان خود و حوادث آن را بشناسد یعنی شناخت درستی از علل و عوامل حوادثی که اتفاق می افتد، داشته باشد.

ایشان یکی از حوادث زمان حال را انتخابات دانست و گفتند: در این زمینه باید به نکاتی توجه کرد از جمله تفکیک نظام از دولت است به این معنا که نظام ما ولایی، اسلامی و انقلابی است یعنی بعد از قرنها سیطره استبداد و استکبار و استعمار بر ملت ایران، فقیه زمان امام خمینی(ره) قیام کرد و توانست این نظام را پایه ریزی و مستقر سازد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ما در اسلام رژیم سلطنتی نداریم، یادآور شدند: از نظر اسلام باید پیامبر یا امام معصوم یا قائم مقام او در راس حکومت باشد و هرگز نمی گذارد کفار و ظالمان بر مسلمانان مسلط شوند چون قرآن برای انسان کرامت زیادی قائل است، لذا اسلام و قرآن هیچگاه اجازه نمی دهد انسان زیر سیطره افراد کاخ نشین و لذت گرا باشد.

معظم له با ذکر این مطلب که نباید کار امام خمینی(ره) را کوچک شمرد، خاطرنشان کردند: بنیانگذار انقلاب اسلامی توانست در جهان تحولی ایجاد کند و طی آن مستکبران منفور و مستضعفان و محرومان متشکل و امیدوار شوند و این بیدارگری روز به روز توسعه پیدا کرد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha