جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ایمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس، حوزه را خاستگاه انقلاب و نظام اسلامی خواند و با تاکید بر ضرورت صیانت از میراث امام خمینی(ره)، تصریح کرد: حوزه نمی تواند نسبت به نظام بی تفاوت باشد.

آیت الله اسدالله ایمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نظام را مولود حوزه خواند و با تاکید بر ضرورت تقویت بیش از پیش ارتباط نظام و حوزه، گفت: حوزه علمیه خاستگاه انقلاب است و امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی  تربیت یافته حوزه هستند، لذا حوزه های علمیه نمی توانند نسبت به نظام بی تفاوت باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، جدایی حوزه و نظام را غیرممکن دانست و بیان کرد: البته مسئله دولت متفاوت است، چرا که دولت بر اساس عملکرد، اخلاق و رفتارش ارزیابی می شود، لذا پس از سنجش می توان دولت را منطبق بر اسلام و یا برعکس تلقی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مردم سالاری دینی در نظام جهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: الفبای مردم سالاری با مذهب و اسلام همراه شده و در قالب جمهوریت قرار گرفته است.

جلوی ولنگاری فرهنگی گرفته شود

 وی ادامه داد: اگر ما مسائل فرهنگی، اعتقادات، معنویت و باورها را رعایت کرده و مورد توجه قرار دهیم، نظام رشد می کند، اما اگر بی تفاوتی و ولنگاری فرهنگی رواج یابد، خواه ناخواه با مشکل مواجه خواهیم شد چنان که الان در گوشه و کنار مملکت شاهد این مسئله هستیم و باید جلوی آن گرفته شود.

آیت الله ایمانی در پایان با اشاره به اهمیت توجه و پیشگیری از نفوذ دشمن در همه حوزه ها در کشور، گفت: نفوذ سیاسی و فرهنگی از همه نفوذها خطرناک تر است، بنابراین باید از این نفوذها جلوگیری شود.

ضرورت حضور حداکثری در انتخابات

رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس به مسئله مهم انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نماد مردم سالاری دینی است، لذا ملت انقلابی و ولایت مدار باید با حضور پرشور در پای صندوق های رأی، با انتخاب اصلح، دشمنان را مایوس تر کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آخوند کون گشاد IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    0 0
    چشم هر چه شما دستور بفرمایید...