پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 415495
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت توجه به تهذیب، گفت: اگر به بالاترین مقام علمی هم برسیم، ولی از تهذیب و تزکیه غافل باشیم، موجب ضرر به اسلام و مسلمین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در مراسم تجلیل از اساتید و طلاب نمونه، در اردوگاه فرهنگی تربیتی ابوذر همدان گفت: فعالیت برای طلاب علوم دینی و سربازان امام زمان(عج) توفیقات فراوانی را دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: پشت کار و تعهد در راه طلبگی و ترویج اسلام ناب سبب پیشرفت انسان می شود و  افرادی که این خصوصیات را دارند خداوند متعال زندگی آنان را پر برکت می کند.

مدیر حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب مجاهدین خستگی ناپذیر در راه الهی هستند، اظهار داشت:  آنچه که جوانان عزیز در حوزه های علمیه سرمایه گذاری کرده اند، جوانی و گل سر سبد هستی خود یعنی عمر را در راه دین خرج می کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اهمیت استفاده درست از وقت، تاکید کرد: حال که طلاب بهترین سرمایه هستی یعنی عمر خود را در حوزه های علمیه گذاشته اند، باید از تحصیل و استفاده مناسب از اوقات خود غافل نشوند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت توجه به تهذیب، افزود: اگر به بالاترین مقام علمی هم برسیم، ولی از تهذیب و تزکیه غافل باشیم، موجب ضرر به اسلام و مسلمین می شود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: کسی که برای خدا علم آموزی کند، به یقین به تهذیب نفس نیز اهمیت می دهد. شیعه انگلیسی چون از اخلاق و تهذیب بهره نبرده، با علم خود ضرر به اسلام و مسلمین می زند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت خودسازی در زندگی، خطاب به طلاب توصیه کرد: از اول زندگی طلبگی خودسازی را شروع کنید و جلوی امراض نفسانی را  بگیرید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha