پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ایت الله موسوی اصفهانی

عضو خبرگان رهبری با بیان این که اگر تزکیه در حکومت اسلامی جاری نشود، افرادی همانند معاویه بر مناصب حکومتی خواهند نشست، گفت: حکومت اسلامی نیاز به مالک اشترها دارد نه معاویه ها و عمرو عاص ها.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، شب گذشته در درس اخلاق عمومی مسجد حاج احمد شهر همدان، با بیان این که انسان باید در تمامی کار های خود رضایت خداوند متعال را سرلوحه قرار دهد، گفت: در منطق قرآن کریم کسانی که غیر خدا را برای خود ولی قرار داده اند، مانند صدام و ... که آمریکا و غرب را  ارباب خود قرار داده بودند، زندگی شان همانند خانه عنکبوت سست و بی پایه است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به آیه 257 سوره بقره ابراز داشت: "اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّور" خداوند متعال صاحب اختیار و فرمانده کسانی است که ایمان آورده اند.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال در آیه 257 سوره بقره می فرماید کسانی که کافر شدند و دنبال غیر خدا رفتند طاغوت را برای خود ولی گرفته اند که طاغوت آنها را به سوی ظلمت ها برده است و جایگاه آنها به تحقیق در جهنم است.

آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه با تقسیم بندی اخلاق به دو بخش، افزود: نخست اخلاق نظری یا همان اصول رسیدن به اخلاق و موانع اخلاق و دوم اخلاق عملی.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اخلاق باید به مرحله عمل برسد، تاکید کرد: اخلاق نظری و یادگیری اصول اخلاقی انسان را به جایی نمی رساند، بلکه انسان باید متخلق به اخلاق عملی شود.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به آیه 2 سوره جمعه، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) کسی است که در میان جمعیت درس نخوانده برانگیخته شد و آیات خداوند را برای مردم می خواند و آنها را به تزکیه دعوت می کرد.

وی در ادامه گفت: هدف پیامبر اکرم(ص) دعوت کردن انسان ها به تزکیه نفس بود و تزکیه به معنای تقویت صفات حمیده همچون سخاوت، شجاعت، استکبار ستیزی، ایثار و انفاق و همچنین مبارزه با صفات رزیله همانند کبر و حسد است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که اگر تزکیه در حکومت اسلامی جاری نشود، افرادی همانند معاویه بر مناصب حکومتی خواهند نشست، گفت: حکومت اسلامی نیاز به مالک اشترها دارد نه معاویه ها و عمرو عاص ها.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان به حضار توصیه کرد: نفس آدمی که به گفته قرآن کریم امر کننده بدی ها است، نیاز به سرمایه گذاری و تزکیه دارد و در این راه خداوند متعال باید دست ما انسان های ضعیف را بگیرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha