چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ کمیسیون های همایش بین‎المللی دکترین مهدویت

حوزه/ عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر لزوم تحقیق در مورد ادیان ابراهیمی در عصر ظهور تاکید کرد و گفت: این موضوع از مسائلی است که دیدگاه‌های مختلفی در مورد آن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام مرتضی عبدی چاری در کمیسیون پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همایش دکترین مهدویت که در سالن سلمان فارسی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) تشکیل شد، با ارائه مقاله تحلیل و بررسی موجودیت ادیان ابراهیمی در عصر ظهور با تفسیر آیه «... الی یوم القیامه» در سخنانی با اشاره به دیدگاه‌هایی که در مورد وجود ادیانی غیر از اسلام در زمان ظهور منجی آخرالزمانی مطرح می‌شود، گفت: برخی معتقدند در زمان ظهور دینی غیر از اسلام وجود نخواهد داشت و برخی معتقدند ادیان دیگر نیز وجود خواهد داشت اما دین غالب دین اسلام خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرفداران هر دو نظر دلایلی برای خود دارند، افزود: یکی از مواردی که در این زمینه مورد اشاره قرار می‌گیرد، عبارت «الی یوم القیامه» در آیاتی از قرآن کریم است.

پژوهشگر مهدویت ادامه داد: بر اساس تفسیرهایی که از این عبارت می‌شود موضوع وجود یا عدم وجود سایر ادیان مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از مفسران یوم القیامه را قیامت کبری، برخی زمانی طولانی و برخی آن را زمان قیام حضرت مهدی(عج) می‌دانند، افزود: بر اساس برخی تفسیرها، در عصر ظهور، زمینه ابزار اعتقادات غیراسلامی وجود نخواهد داشت و بر اساس برخی اعتقادات دیگر، قیام حضرت مهدی(عج) در سه مرحله انجام می‌شود که در مرحله آخر هیچ دینی غیر از اسلام وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام عبدی چاری با بیان اینکه عبارت الی یوم القیامه در ۱۱ آیه از قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته است،‌ گفت: در بسیاری از این موارد منظور از یوم القیامه قیامت کبری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha