جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی تفسیر اسراء تهران، گفت: اصل حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، پشتوانه‌ای قوی و اعتباری بین‌المللی برای کشور به دنبال دارد که می‌تواند قدرت چانه زنی مسئولین جمهوری اسلامی را در مذاکرات بین‌المللی بالا برده و همچون گذشته اقتدار و عزت خود را در سطح جهانی حفظ نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی نیشابوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با تاکید بر شناخت فضای کشور از طرف کاندیداها، اظهار داشت: چنانچه کسی بدون شناخت مشکلات و ظرفیت‌های کشور خود را در معرض انتخاب مردم قرار بدهد و سپس نتواند به وعده‌های خود عمل نماید، مردم را دچار یاس و ناامیدی خواهد کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم کاندیداها با توجه به وضعیت موجود به بیان واقعیت‌ها بپردازند، و برنامه‌های خود را منطبق با آموزه‌های دینی و اخلاقی در راستای توسعه، پیشرفت و اعتلای کشور اعلام کنند.

وی با اشاره به آیه «یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَه»، افزود: فردی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهد، اگر فاقد قول و برنامه‌ی مشخص باشد، در این صورت مردم چه چیزی را تدبّر و انتخاب کنند؟ بنا بر این افراد در کنار فعالیت انتخاباتی که انجام می‌دهند، به این نکته مهم دقت کنند که همزمان باید یک مدل انتخاباتی که در نظام دینی می‌خواهد محقق شود را به جهانیان ارائه بدهیم.

استاد حوزه علمیه تهران ادامه داد: واقعیت این است که برگزاری موفق انتخابات در نظام دینی جمهوری اسلامی سرافرازی همه را به دنبال دارد و اگر افراد وظیفه‌ خود را به خوبی انجام دهند، هیچ کس در این عرصه بازنده نیست. زیرا هر فردی به صورت ایجابی خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده، و آیینه‌ای زیبا از رفتار مؤمنانه یک مسلمان ایرانی را به نمایش گذاشته است.

وی، مدیریت انقلابی و جهادی را از ویژگی‌های کاندیدای اصلح عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور در عرصه اقتصاد و اشتغال عدم برنامه ریزی درست است و چنانچه برخی سوء مدیریت‌ها نبود ما هم اکنون شاهد بیکاری خیل جوانان تحصیل کرده نبودیم.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر اسراء تهران عنوان داشت: برخورداری از دانش، حکمت، متانت و صداقت از دیگر شاخصه‌های کاندیدای اصلح است. او باید درد و رنج مردم را بشناسد و از جنس آن‌ها باشد و بتواند با برنامه ریزی درست و مدیریت جهادی در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور و دیگر گرفتاری‌های مردم اقدام کند.

وی مسئله فرهنگ را از دیگر موضوعات مهم عنوان کرد، و گفت: کسی که می‌خواهد در رأس قوه‌ی مجریه قرار بگیرد باید نگرانی‌های مردم و مقام معظم رهبری را درباره‌ی شبیخون فرهنگی درک کند، و در این زمینه متعهدانه رفتار نماید، و اجازه ولنگاری و نفوذ فرهنگ غربی را ندهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری در پایان با اشاره به ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی هم اکنون در حال رصد اوضاع سیاسی کشور هستند و منتظرند تا ببینند آیا حضور مردم در پای صندوق‌های رأی پررنگ خواهد بود یا خیر؟ بر این اساس دستاورد بزرگی که رأی مردم خواهد داشت، تضمین امنیت، حیثیت و اعتبار کشور خواهد بود. به عبارت دیگر حضور حداکثری مردم دوستان منطقه‌ای و جهانی ما را خوشحال نموده و دشمنان ما را ناامید و ناراحت می‌کند.

وی، مشارکت حداکثری مردم را عامل وحدت در کشور خواند، و افزود: اصل حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، پشتوانه‌ای قوی و اعتباری بین‌المللی برای کشور به دنبال دارد که می‌تواند قدرت چانه زنی مسئولین جمهوری اسلامی را در همایش‌ها و مذاکرات بین‌المللی بالا برده و همچون گذشته اقتدار و عزت خود را در سطح جهانی حفظ نماید. همچنین این حضور، تبلیغات مسموم مستکبرین و صهیونیست‌های جنایتکار علیه انقلاب، و تلاش آن‌ها برای ناامیدی مردم از نظام جمهوری اسلامی را خنثی می‌کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۲

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha