جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
توسعه مدرسه

حوزه/ توسعه و تقویت حوزه های علمیه افتخاری برای نظام اسلامی است و یک گام ما را به سمت ظهور نزدیک می کند، زیرا بخشی از سربازان امام زمان(عج) در این مکان مقدس تربیت و وارد جامعه می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، محسن خلج، رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه های علمیه خواهران، در مراسم افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران فاطمیه(س) بندپی بابل با اشاره به فرازهائی از صلوات شعبانیه، بیان کرد: برای توفیق حاصل نمودن در برنامه ها و فعالیت های خویش، باید در مسیر شجره نبوه ومعدن الرساله قرار بگیریم.

رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه های علمیه خواهران افزود: هر کس در کشتی نجات ولایت بنشیند، امنیت پیدا کرده و نجات می یابد و هرکس این عرصه را ترک کرده و یا جلو و عقب بیفتد، غرق شده و از بین می رود.

وی گفت: در حال حاضر مقام معظم رهبری سکان دار و مصداق بارز امر ولایت در جامعه است؛ لذا اگر تکلیف خود را نسبت به ایشان که در حال حاضر ولی زمانمان هستند به نحو احسن انجام دهیم، می توان ادعا نمود که محب و منتظر واقعی مولامیان حضرت مهدی(عج) در عصر غیبت هستیم.

خلج با اشاره به تاثیر حوزه های علمیه در جامعه، تصریح کرد: تربیت نقش اساسی در زندگی انسان ها دارد و با بررسی زندگی علما و انسانهای موفق در می یابیم که آنها تربیت یافتگان مدارس، حوزه ها و اساتید صاحب دل و صاحب نفس بوده اند؛ بنابراین مدیران استانی، موسسین و اعضای هیات امناء در هنگام تاسیس مدارس باید به این نکته مهم اهتمام ویژه داشته باشند که چه کسانی را بر مسند این مکان مقدس می گمارند.

وی تاکید کرد: با توجه به این که مدارس علمیه تاثیر بسزائی بر اخلاق، رفتار و زندگی طلاب دارند لذا باید در حوزه ها از اساتید صاحب نفس و متخلق به آموزه ها و ارزشهای دینی استفاده نموده  تا طلاب متعهد، متدین و ولایت مداری را از این مجموعه بزرگ تحویل جامعه دهیم که خانواده خود و جامعه را در مسیر درست هدایت کنند.

خلج ادامه داد: تاسیس و اداره حوزه های علمیه برادران و خواهران افتخاری برای نظام است و یک گام ما را به سمت ظهور نزدیک می کند؛ زیرا بخشی از سربازان امام زمان(عج) در این مکان مقدس تربیت و وارد جامعه می شوند، مانند امام خمینی(ره) که تربیت یافته حوزه های علمیه بوده و تمام معادلات جهانی را بر هم زده و انقلابی ایجاد نموده که دشمنان اسلام از آن هراسانند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر حوزه علمیه خواهران مازندران دارای 23 مدرسه علمیه در سطح 2 و 3 با بیش از 3 هزار طلبه در حال تحصیل است که انتظار ما از این استان علویان و شیعه خیز که دارای علمای بسیاری بوده و بیش از نیمی از جمعیت 3 میلیونی آن را بانوان تشکیل می دهند، بیشتر است.

رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: یکی از رسالت های  علما و زعمای مازندران این است که تلاش نمایند تا زمینه راه اندازی مدارس علمیه و تربیت نیروهای انسانی و سنگربانان اعتقادات را در تمامی شهرهای این استان فراهم نمایند تا نیاز جامعه از این حیث اشباع گردد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha