پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
انتخابات

حوزه/ نقش روحانیت در انتخابات تقویت پیوند سیاست و دیانت است و آنچه در تحقق حماسه سیاسی نقش كلیدی و مهم دارد، حضور حداكثری مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح است.

حجت الاسلام حسن صفری در گفت گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به این که حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی اقتدار کشور را در پی دارد، گفت:  ملت ایران همیشه در طول تاریخ در مقابل دشمنان  ایستاده و با اقتدار، همدلی و وحدت سرنوشت خود را رقم زده است و این همدلی و وحدت قطعا حاصل تلاش علما و روحانیت انقلابی بوده است.

وی با اشاره به این که نقش روحانیت در انتخابات تقویت پیوند سیاست و دیانت است، ابراز داشت: آنچه در تحقق حماسه سیاسی نقش كلیدی و مهم دارد، حضور حداكثری مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح است. برهمین اساس هر یك از اقشار جامعه وظیفه دارند، تلاش خود را برای تحقق این مهم به كار گرفته و از همه توان و ظرفیت‌های موجود بهره بگیرند.

این کارشناس مذهبی ر با بیان این که یكی از مهمترین اقشاری كه در همه مقاطع و صحنه‌های مهم و حساس نظام می‌تواند نقش مهم و بیبدیلی را ایفا كند، روحانیون و مبلغان دینی هستند، افزود: نقش و موضع‌گیری روحانیون در این عرصه بیش از هر قشر دیگری جلوه میكند و باید با دقت نظر ویژه‌ای عمل كنند و به اعتماد مردم پاسخی خدا پسندانه و در شأن روحانیت ارائه كرده و مسئولیت الهی خویش را در عرصه انتخابات به انجام برسانند.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه نقش روحانیت در جامعه نقش "مصباح الهدی" است، گفت: روحانیت چراغ هدایت جامعه است، بنابر این باید به عنوان چراغ هدایت مسیر حرکت صحیح و انتخاب اصلح را به دور از هرگونه گرایش حزبی، به مردم نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی اولویت نخست انتخابات است، لذا روحانیت باید برای تحقق این مهم با تمام توان تلاش نماید، بنابرایناگر علما و روحانیت در دعوت از مردم برای حضور در انتخابات حضوری مؤثر داشته باشد، انتخاب فرد اصلح نیز آسان خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha