جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری در جمع ائمه جمعه و جماعات شهرهاي منطقه مرکزی مازندران، بصيرت و زمان شناسي را دو مولفه گمشده در واقعه عاشورا دانست و گفت: سند ۲۰۳۰ یونسکو دستگاه آموزش و پرورش کشور را به تفکر لیبرالیزم و غربگرایانه می کشاند و امضای آن با گفتمان اسلام و انقلاب در تضاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، استاد سيد رحيم توکل نماينده مردم شريف مازندران در مجلس خبرگان رهبري  در ديدار با ائمه جمعه و جماعات شهرهاي منطقه مرکزي مازندران با اشاره به اهميت انتخابات دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا و با تاکيد بر حضور حداکثري در پاي صندوق هاي راي، اظهار داشت : حضور حداکثري در پاي صندوق هاي راي عزت و اقتدار ايران اسلامي را در عرصه هاي بين المللي تضمين خواهد کرد .

وی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی های انسان متعالی افزود: خدای متعال به واسطه دین اسلام برای رشد، تکامل و تعالی انسان واجباتی را قرار داد که آن واجبات باید در زمان مقرر خود مورد توجه قرار گیرد .

عضو خبرگان رهبری، نماز پنج گانه، روزه در ماه مبارک رمضان، پرداخت خمس و زکات در زمان سال مالی را از واجبات دانست و تصریح کرد : اگر در جامعه ای که همه احکام و حدود های الهی رعایت می شود، اما ظالمی وجود دارد آن جامعه مدینه فاضله نخواهد بود، زیرا باید در مقابل ظالم ایستادگی کرد و حق مظلوم را از ظالم ستاند .

وی، مهم ترین الگوی ایستادگی در مقابل ستمکاران و ظالمان را حضرت سیدالشهدا (ع) دانست و بیان داشت : سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) مصداق واقعی هیهات من الذله است و اصحاب و یاران حضرت هم با تاسی از ارباب شهیدان، واقعه عاشورا را ماندگار کردند .

این استاد حوزه ضمن اشاره به کوتاهی برخی خواص در عصر حضرت سیدالشهدا(ع) خاطرنشان کرد: کوتاهی برخی خواص و نداشتن دو مؤلفه مهم مانند بصیرت و زمان شناسی باعث شد سرهای عاشوراییان بر روی نیزه رود و آن همه مصیبت گریبان آل الله را بگیرد .

استاد توکل در ادامه تاریخ اسلام را مهم ترین منبع و ماخذ برای عبرت آموزی دانست و تاکید کرد: تاریخ تحلیلی اسلام بهترین و جامع ترین منبع  برای درس آموزی و عبرت آموزی امت اسلام است .

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، زمان شناسی یاران حضرت سیدالشهدا(ع) را بی بدیل توصیف کرد و اظهار داشت: قطعاً یاری کنندگان دین خدا با تقوا و ایمانی راسخ در برهه های حساس به یاری دین خدا می پردازند.

عضو خبرگان رهبری ضمن اشاره به برخی ویژگی های حضرت زهرا (س) تاکید کرد: مسئله ولایت و تبعیت از امر ولی مهم ترین ضرورت زندگی حضرت زهرا (س) است .

وی همچنین زینب کبری (س) را الگوی علمی و عملی زمان شناسی و بصیرت در عصر خویش دانست و تصریح کرد : خطبه فصیح و بلیغ عقیله بنی هاشم در مسجد کوفه پایه های سست و عنکبوتی ظالمان و طاغوتیان را لرزاند.

استاد توکل با اشاره به مقاومت ایران اسلامی در طول بیش از سه دهه بعد از پیروزی  شکوهمند انقلاب اسلامی در مقابل مستکبران و دشمنان این مرز و بوم بیان داشت : ایران اسلامی حامی مقاومت در منطقه و جهان اسلام است، اما متاسفانه  بعضی از مسئولین با امضای معاهده هایی ماندد سند ۲۰۳۰ یونسکو این عزت و اقتدار را زیر سؤال می برند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: سند 2030 یونسکو دستگاه آموزش و پرورش کشور را به تفکر لیبرالیزم و غربگرایانه می کشاند و امضای آن با گفتمان اسلام و انقلاب در تضاد است .

استاد توکل با انتقاد شدید از حذف برخی الگوهای مقاومت و شهادت در کتاب های دانش آموزان تاکید کرد : برخی با تفکرات غلط و منحط خود می خواهند تیشه به ریشه دین و اسلام بزنند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و با هدف انحطاط نظام اسلامی در پی خوشحال کردن جبهه استکباری هستند .

وی با اشاره به مسئله برجام و عهدشکنی غربی ها اشاره کرد و افزود: برجام نباید از جانب ما فقط اجرا می شد، بلکه باید طوری برنامه ریزی می شد که جلوی سوء استفاده ها و عهد شکنی های دشمن گرفته شود، چرا که هنوز ما در برخی تعاملات بانکی و روابط بین الملل با چالش های جدی مواجه هستیم .

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به حادثه تاسف بار معدن یورت استان گلستان، بیان داشت : برخی در معدن ها و در شرایط بسیار سخت کاری در کشور مشغول تلاش و کوششند ولی برخی با بی شرمی از حقوق های نجومی دفاع و حمایت می کنند .

وی، واردات بی رویه را مانعی در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود : واردات برخی اجناس چینی و خارجی بسیار افزایش یافته و باید جلوی آن را هر چه زودتر گرفت، زیرا ریشه اقتصاد  کشور را خشک و سست می کند .

استاد توکل در پایان دولت مقاومت را مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری دانست و با اشاره به برخی از بیانات معظم له در دانشکده افسری تربیت کادر امام حسین (ع) خاطرنشان کرد : گفتمان اصیل اسلام و انقلاب اسلامی می تواند جمهوری اسلامی را در مقابل تمام بحران ها و معضلات کشور بیمه کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha