پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماه مبارک رمضان

حوزه/شبکه تی آر تی ترکیه برای نخستین بار در ماه مبارک رمضان یک سلسله رقابت‌های قرائت قرآن مجید را برگزار خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از دیلی صباح، شبکه تلویزیونی ترکیه امسال برای نخستین بار، اقدام به پخش یک سلسله رقابت‌های قرائت قرآن مجید در طول ماه مبارک رمضان می‌کند. 
این شکل رقابت‌ها برای اولین بار در شبکه تی.‌آر.تی ترکیه برگزار می‌شوند و متقاضیان برای اینکه بتوانند به عنوان شرکت کننده در این مسابقات قرآنی حضور پیدا کنند، از یک فرآیند غربالگری ویژه عبور خواهند کرد. شرکت‌کنندگان سپس در هر جلسه قرآن را قرائت کرده و یک هیات منصفه و همچنین تماشاچیان به نحوه قرائت قرآن توسط آنان امتیاز می‌دهند. شرکت‌کنندگان با بالاترین امتیاز در رقابت پایانی هفته حضور پیدا خواهند کرد و نفرات برتر رقابت‌های پایانی هفته به فینال نهایی که پایان ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند.
قسمت پایانی این رقابت‌های قرآنی شب 21 ژوئن یعنی 27 رمضان و شب قدر برگزار خواهد شد که طی آن هیات منصفه مسابقات و شرکت‌کنندگان نفرات برتر اول، دوم و سوم را انتخاب خواهند کرد. 
این شبکه تلویزیونی ترکیه که اقدام به برگزاری رقابت‌های قرآنی کرده همچنین برنامه‌های ویژه‌ای نیز در افطار و سحر، برای مردم روزه دار در ماه مبارک رمضان تدارک دیده است.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha