جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت خوزستان

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، قرائت قرآن کریم را بهترین راه نزول خیرات و برکات در این ماه عزیز عنوان کرد و گفت: آن‌هایی که می‌توانند روزی یک جزء و آن‌هایی که نمی‌توانند تعداد صفحات کمتری را تلاوت کنند، اما قطعاً خود را موظف به قرائت روزانه قرآن کنید که آثار بسیار شگرفی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، امروز در دومین جلسه از سلسله مباحث اخلاقی ماه مبارک رمضان، این ماه شریف را زمانی برای رویش فضیلت‌های نیکوی اخلاقی انسان عنوان کرد و اظهارداشت: گاهی اوقات انسان ایمان انسان به دلیل قرار گرفتن در هیاهوی دنیا، سست می‌شود و اگر بناست روح معنوی خود را تقویت و شاداب کنیم، باید خود را در معرض باران الهی ماه مبارک رمضان قرار دهیم که بهترین و سریع‌ترین راه نیز تمسک به قرآن و توسل به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه شرافت ماه مبارک رمضان به واسطه نزول قرآن کریم است، تصریح کرد: در دعاهای این ماه شریف به کرات ذکر شده که «وَ هُوَ شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرْآن» یعنی رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده و شرافت آن به واسطه نزول قرآن کریم است؛ پس تا می‌توانید وجود خود را سرشار از معارف قرآنی کنید.

وی، قرائت قرآن کریم را بهترین راه نزول خیرات و برکات در این ماه عزیز عنوان کرد و گفت: آن‌هایی که می‌توانند روزی یک جزء و آن‌هایی که نمی‌توانند تعداد صفحات کمتری را تلاوت کنند، اما قطعاً خود را موظف به قرائت روزانه قرآن کنید که آثار بسیار شگرفی را به همراه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، در ادامه با بیان اینکه ساعت‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان، از فرصت‌های طلایی سال است، اذعان داشت: خداوند متعال این ماه عظیم را برای خودسازی و تقویت اراده انسان در مواجهه با گناهان و انجام کارهای نیک قرار داده و مراقب باشید که این فرصت‌های طلایی را از دست ندهید که إن شاءالله عاقبت‌ به‌ خیری شما در این ماه رقم خواهد خورد.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان توسل و شب زنده داری را یکی از بهترین اعمال این ماه شریف دانست و گفت: به‌یقین هر کس که در این ماه عزیز به ریسمان الهی یعنی اهل‌بیت عصمت و طهارت چنگ بزند، سعادتمند شده و تقوا مدار می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha