سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری امروز در نشستی با أصحاب رسانه استان قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، از اجرای نهضت عظیم قرآنی حوزه های علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان و در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری امروز در نشستی با أصحاب رسانه استان قم که با موضوع «نهضت عظیم قرآنی حوزه های علمیه خواهران» برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد اصلی حوزه علمیه خواهران در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی، انس با قرآن و اهل بیت(ع) است و برنامه ها بر این اساس پایه گذاری خواهد شد.

وی ابراز داشت: ایجاد نهضت برای مسئله مهمی همچون قرآن کریم، از نیازهای امروز جامعه اسلامی است که در این راستا برای کلیه خواهران طلبه پیشنهاد دادیم که هر استاد و طلبه در ماه مبارک رمضان یک جلسه قرآنی تشکیل داده و اداره نماید.

*برگزاری ۴۰ هزار جلسه قرآنی در ماه رمضان سال گذشته

معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان ساخت: در ماه رمضان سال گذشته قریب به 40 هزار جلسه قرآنی از سوی خواهران طلبه در سراسر کشور به اجرا درآمد و امیدواریم در ماه رمضان سال جاری به 60 هزار جلسه برسد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری تصریح کرد: امسال برنامه نهضت عظیم قرآنی حوزه های علمیه خواهران بر اساس رتبه علمی طلاب برگزار و هر طلبه در موضوعات گوناگون به فعالیت می پردازد.

وی بیان داشت: این جلسات پس از ماه مبارک رمضان به صورت هفتگی تا سال آینده برگزار خواهد شد؛ ضمنا این جلسات در مساجد، بقعات امامزادگان، حسینیه ها و منازل برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تأکید کرد: باید ارتباط و پیوندی میان خانه، مسجد و مراکز مذهبی ایجاد کنیم و یکی از مدل های ایجاد این ارتباط، برگزاری این جلسات در منازل می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری اظهار داشت: توجه به مباحث محتوایی، روخوانی، تجوید، جمع خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم از اهداف برگزاری نهضت عظمی قرآنی حوزه های علمیه خواهران می باشد.

وی ابراز داشت: انس با قرآن کریم دستاوردهای بسیاری برای انسان ها داشته و امیدواریم با برگزاری این نهضت، فرهنگ انس با قرآن در ایران اسلامی تقویت گردد.

معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان ساخت: امروز قریب به 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد که تعامل با مراکز دینی و برگزاری جلسات قرآنی از وظایف مسئولان این مدارس علمیه بوده تا بتوانند طلاب خود را در این راستا فعال نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری تصریح کرد: محتوایی در مباحث قرآنی، روخوانی، روانخوانی، درس هایی از قرآن و ... در سایت حوزه علمیه خواهران بارگذاری شده تا خواهران بتوانند با دریافت این فایل از آن استفاده نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha