پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر این که اگر جامعه‌ای شعارهای انقلابی خود را فراموش کند، سقوط می‌کند، اظهار کرد: قرآن کریم ۹ دلیل برای سقوط انقلاب موسی بن عمران بیان می‌کند که‌ یکی از آن‌ها خوش‌گذرانی انقلاب گرایان آن زمان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی، شامگاه 14 خرداد در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: رویش و ریزش در چهار موضوع مهم، در دنیا مطرح است.

وی بابیان اینکه نخستین موضوعی که ریزش و رویش برای آن مطرح می‌شود، بحث «انقلاب‌ها» است، گفت: انقلاب‌ها هم دارای رویش و هم ریزش هستند، انقلاب موسی بن عمران که در قرآن بیان شده است، انقلابی برجسته‌ای بود که به رویش رسید و پس از مدتی به دلایلی منجر به ریزش و سقوط شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران کشور تصریح کرد: «امت‌ها»  دومین موضوعی است که دارای ریزش و رویش است، چه بسا امتی در برهه‌ای از تاریخ بدرخشد، ولی در مرحله‌ای دیگر دچار سقوط شود. در هیچ مقطع تاریخی، از زمان پیامبر (ص) تاکنون، شرایط اسلام به این حساسیت نبوده است، همه ثمره تلاش پیشینیان، امروز بستگی به نوع عملکرد ایرانیان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی عنوان کرد: «خواص» سومین دسته از موضوعاتی هستند که برای آن‌ها ریزش و رویش‌ها مطرح می‌شود، ممکن است فرد خاصی در دورانی بدرخشد و مدال افتخاری بگیرد و در یک دوره‌ای دچار عقب‌گرد و سقوط شود، طلحه و زبیر مصادیق بارز این چنین افراد هستند.

وی خاطرنشان کرد: «جامعه» نیز آخرین دسته‌ای است که می‌تواند دچار ریزش و رویش‌ها شود؛ جامعه ممکن است در مرحله‌ای از تاریخ بی‌بدیل باشد و بدرخشد، ولی در مرحله‌ای دیگر دچار افت و سقوط شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر این که اگر جامعه‌ای شعارهای انقلابی خود را فراموش کند، سقوط می‌کند، اظهار کرد: قرآن کریم 9 دلیل برای سقوط انقلاب موسی بن عمران بیان می‌کند که‌ یکی از آن‌ها خوش‌گذرانی انقلاب گرایان آن زمان است.

وی با اشاره به آیه 61 سوره بقره خوش‌گذرانی امت و جامعه را عامل سقوط انقلاب موسی بن عمران دانست و افزود: توجه جامعه به برخی از شعارهایی که رنگ و بوی غربی دارد، زنگ خطر است؛ ترویج بی‌بندوباری و بی‌حجابی در شهرهای مذهبی نشان از ریزش جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اذعان داشت: در دموکراسی غربی خدعه، نیرنگ، دروغ و فریب وجود دارد و زور ابزار قدرت محسوب می‌شود. در دموکراسی غربی رقیب هراسی جز تاکتیک‌های پیروزی است، ولی مسیر و گفتمان امام راحل چیزی غیر از دموکراسی غربی بود، ما قائل به دموکراسی دینی هستیم.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران از رویش‌های تاریخ بشریت است و معمار این رویش، امام راحل بود. این انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلفی چون علمی، فرهنگی، سیاست خارجی، قدرت منطقه‌ای و فرهنگ بسیجی رویش داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بابیان اینکه حضرت امام (ره) رویش‌های زیادی را ایجاد کرد، گفت: امروز ایران دارای قدرت تأثیرگذاری در عرصه بین‌الملل است و رهبر معظم انقلاب بعد از امام (ره) به‌خوبی در حال پیش بردن کشتی انقلاب در این طوفان‌های زمانه هستند.

وی تصریح کرد: آمریکا قصد دارد از طریق دریچه دموکراسی و صندوق رأی  براندازی نرم نظام را رقم بزند، اگر مراقب نباشیم ممکن است تاریخ تکرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بابیان اینکه اگر مردم احساس خطر کنند مثل 9 دی نقشه دشمن را نقش بر آب می‌کنند، به سند ۲۰۳۰ یونسکو اشاره کرد و گفت: سند 2030 از کاپیتولاسیون بدتر است و با اجرای آن اخلاق زدایی در آموزش‌ و پرورش کلید زده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عدول از مردم‌سالاری دینی به مردم‌سالاری سکولار را یک نمونه دیگر از ریزش خواص بیان و تأکید کرد: عدول از شیطان به کدخدا هم ریزش و تغییر محاسبات است، آن چیزی که پدر شوروی را درآورد تغییر محاسبه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، اظهار کرد: عدول از انقلابی گری یک نوع ریزش است، امروز برخی افراد اعتدال را مقابل انقلابی گری مطرح می کنند که خیلی خطرناک است این گونه افراد باید بدانند که انقلابی گری در مقابل ضد انقلاب است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha