جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله حسینی بوشهری در اتریش

حوزه/ سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: چه کسی است که نداند ریشه اصلی تروریست درکجاست؟، دشمنان به نام مبارزه با تروریست، ائتلاف عربی، آمریکایی و عبری را تشکیل داده اند تا تحت این ائتلاف کارهای دلخواه خود را انجام دهند و در مقابل اسلام بایستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز (19 خردادماه ) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، با اشاره به گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی و 17 هزار شهیدی که در دهه 60 تقدیم انقلاب شده است، اظهارداشت: اگر به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، عده ای تروریست ترقه بازی می کنند، نباید آرامش ما را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: چه کسی است که نداند ریشه اصلی تروریست درکجاست؟، دشمنان به نام مبارزه با تروریست، ائتلاف عربی، آمریکایی و عبری را تشکیل داده اند تا تحت این ائتلاف کارهای دلخواه خود را انجام دهند و در مقابل اسلام بایستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نیروهای امنیتی، سپاه و انتظامی نشان دادند که قهرمانانه در مقابل این تروریست ها وارد صحنه شدند و آنها را به هلاکت کشاندند، تصریح کرد:  تنها راه برون رفت از این قضایا ، وحدت ، صفا، صمیمیت و همدلی میان ماست و همچنین نیروی انتظامی و سپاه باید آگاه تر و هوشیارتر از گذشته از مرز و بوم کشور دفاع کنند.

وی ضمن تحسین نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: نمایندگان ملت ایران، جلسه مجلس را در گرما گرم تیراندازی تا پایان ادامه دادند و به دنیا اعلام کردند که از این بادها نمی هراسند و خم به ابرو نمی آورند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ادامه داد: اگر دشمنان از بیرون متوجه نشانه ای از پراکندگی ما بشوند، به کشور طمع می کنند، اما اگر به تعبیر رهبر معظم انقلاب از ایران یک حرف به بیرون مخابره شود که نشانگر وحدت باشد، دشمن جرأت ابراز وجود نخواهد کرد.

وی با اشاره به این که انتخابات چشمگیری که در ایران برگزار شد و بیش از 40 میلیون نفر پای صندوق های رای رفتند، دنیا را شوکه کرد، افزود: دشمن از دست ایران اسلامی ناراحت است، چرا که ایران به عنوان عضو جبهه مقاومت در سوریه و ... در مقابل آنهاست.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: دنیای استکبار در دو جا هدفگذاری کرده است؛ اول سرمایه گذاری روی نسل جوان امت اسلامی تا آنها را با فرهنگ استکبار آشنا و از دین منحرف کند و دوم اینکه به اسلام افراطی دامن بزند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه در بخش دیگری از سخنان خودبا بیان این که باید پایگاه های نماز جمعه را قوی نگاه داریم، ابراز داشت: انسان ها یا مسئولیت پذیرند یا مسئولیت گریز و یا بی تفاوت هستند.

وی با اشاره به این که انسان های مسئولیت گریز تحت ولایت شیطان دست به جنایت می زنند، اظهارداشت: انسان های مسئولیت گریز به دلیل فراموشی خدا تحت ولایت شیطان قرار می گیرند و لذا از هر جنایتی فرو گذار نمی کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه انسان های مسئولیت پذیر افراد ارزشمندی هستند، خاطر نشان کرد: دایره مسئولیت پذیری انسان بسیار گسترده است، لذا انسان در برابر خدا، پیامبران الهی به ویژه حضرت محمد (ص) ، پیشوایان دینی، دین، حاکمیت، جامعه و خانواده مسئول است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: انسان های مسئولیت گریز پیامدهای تلخی دارند، دچار بحران هویت و شخصیت می شوند و چون خدا را فراموش می کنند دچار خودفراموشی و مامور اجرای فرامین دیگران شده اند بطوریکه کورکورانه وارد صحنه شدند و مردمی بی هدف را کشتند و می کشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: این گونه افراد هویت ندارند و از آنجایی که خدا را فراموش کرده اند به جای اینکه تحت ولایت خداوند قرار گیرند، تحت ولایت شیطان قرار می گیرند، و لذا از هر جنایتی فرو گذار نمی کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha