جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ پنجمین گردهمایی دانش آموختگان علم کلام- آیت الله حسینی بوشهری

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، با اشاره به جایگاه تبلیغ، گفت: مقوله تبلیغ آنچنان مهم است که خداوند در بین ۱۲۴ هزار پیامبر خویش گاهی یک پیامبر را فقط برای یک خانواده یا یک روستا مبعوث کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از بوشهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، پیش از ظهر امروز در همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، در بوشهر به نقش روحانیت در مقوله تبلیغ و فرهنگ جامعه، اهمیت و جایگاه تبلیغ، ویژگی های مبلغ و رسالت و نقطه هدف مبلغین پرداخت و گفت: روحانیت در همه ابعاد تاریخ، تبلیغ و پیام رسانی دینی را به عنوان رسالتی سترگ انجام داده است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به جایگاه تبلیغ ابراز داشت: مقوله تبلیغ آنچنان مهم است که خداوند در بین 124 هزار پیامبر خویش گاهی یک پیامبر را فقط برای یک خانواده یا یک روستا مبعوث کرده است.

وی با بیان ویژگی های یک مبلغ ادامه داد: مبلغ در بیان احکام دین خداوند نباید از انتقاد و حتی استهزاء بهراسد و از میدان به در برود، چرا که حتی پیامبران الهی هم توسط دشمنان به استهزاء گرفته می شدند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه، ارائه محتوا، شیوه بیان مطالب و داشتن شجاعت را از دیگر ویژگی های یک مبلغ عنوان کرد و ادامه داد:  بیان احکام، دفاع از ولایت فقیه به عنوان رکن رکین انقلاب اسلامی و فرهنگ سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر از محور های فعالیت های مبلغین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر نیز در این همایش نیز ساماندهی امور تبلیغی، آموزش اقشار تاثیرگذار، گسترش فعالیت های قرآنی، ساماندهی تشکل های مردمی را از محورهای فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، ساماندهی تشکل های مردمی با محوریت فراهم کردن بستری مناسب برای توسعه فعالیت های تبلیغی و گفتمان سازی در مدارس، مساجد و دانشگاه ها را از دیگر فعالیت های عنوان کرد.

حجت الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی هم در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به بیان ویژگی های مبلغ موفق پرداخت.

همچنین حجت الاسلام الله داد ساتیان نژاد، معاون فرهنگی اداره کل دادگستری استان بوشهر در سخنانی بر لزوم اهتمام مبلغین در پیشگیری از وقوع جرائم و برقراری صلح و سازش در جامعه تاکید کرد.

گفتنی است، این همایش با محوریت نقش مبلغین در اطلاع رسانی دینی، تجلیل از روحانیون و مبلغین فعال در برگزاری مراسم ماه رمضان و ترویج فرهنگ قانونمداری و صلح و سازش در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha