دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
افتتاح ساختمان فرهنگی مسجد حضرت زهرا(س)

حوزه/ آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت مساجد در صیانت از مرزهای اعتقادی بیان کرد: مساجد و محراب ها مرزهای عقیدتی مسلمانان هستند و آنها را از هزاران توطئه ای که دشمنان علیه ما روا می دارند نجات می دهد؛ مساجد باید آباد شود تا مرزهای فرهنگی تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه جمعه در جشن بزرگ ولادت امام حسن مجتبی(ع) و افتتاح ساختمان فرهنگی مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) محله آبشار قم با اشاره به خاطرات خوش درس تفسیر آیت الله خزعلی در این مسجد، گفت: خداوند متعال ماه مبارک رمضان را تمرینی برای مقاومت و صبر و شکیبایی بندگان قرار داده است.

وی افزود: خداوند در آیه آخر سوره مبارکه آل عمران، چهار فرمان بزرگ را به مومنان داده اند که اولین فرمان، صبر و شکیبایی و بردباری است؛ این صبر به این خاطر است، دنیا به شکلی ساخته شده است که انسان برای رسیدن به اهدافش باید صبر و استقامت داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: طلاب و دانشجویان باید بدانند که در مسیر رشد و زندگی خود قطعا سختی هایی را به چشم خواهند دید و با موانعی نیز روبرو می شوند؛ ولی باید بدانند، پیشرفت علمی با تحمل همین سختی ها حاصل می شوند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: برای رسیدن به اهداف باید اراده ای پولادین داشت؛ برای رسیدن به هر هدفی نیز باید موانعی را پشت سر گذاشت؛ این موانع درونی و بیرونی است؛ ولی انسان با صبر و تلاش خود این موانع را پشت سر می گذارد.

مدیر حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که ماه مبارک رمضان تمرین استقامت است اظهارکرد: روزه گرفتن در ماه رمضان در تابستان بهانه ای برای تمرین اراده قوی انسان است؛ زیرا انسان های سست عنصر نمی توانند در مقابل سختی ها دوام بیاورند.

وی با ذکر این مطلب که خداوند در فرمان دوم در این آیه به «صابروا» اشاره می کند، یادآورشد: مؤمن و فعال فرهنگی افزون بر این که خودش صبر دارد، باید دیگران را هم به صبر دعوت کند؛ صبر در مسائل بزرگ اجتماعی، سومین تفسیر این واژه است.

آیت الله اعرافی با اشاره به صبوری مردم در انقلاب اسلامی بیان کرد: صبوری و شکیبایی باعث پیروزی ما در انقلاب و عرصه های مختلف آن شده است؛ ملت ایران چهار دهه است که با صبر در مقابل تمام زورگویان جهان ایستاده است.

وی امام حسن مجتبی(ع) را نماد صبر و بردباری دانست و گفت: خداوند در آیه مذکور، مرزداری را سومین فرمان خود به بندگان ذکر می کند؛ انسان مؤمن برای پیروزی باید در امور فردی و اجتماعی صبوری کند و تلاش بر حفظ مرزها داشته باشد؛ مسلمانان افزون بر مرزهای جغرافیایی، باید از مرزهای اعتقادی خود صیانت کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت مساجد در صیانت از مرزهای اعتقادی بیان کرد: مساجد و محراب ها مرزهای عقیدتی مسلمانان هستند و آنها را از هزاران توطئه ای که دشمنان علیه ما روا می دارند نجات می دهد؛ مساجد باید آباد شود تا مرزهای فرهنگی تقویت شوند.

وی افزود: مسجد آباد، به مسجدی گفت می شود که در آن سه وعده نماز برپا داشته می شود و دارای یک روحانی و هیئت امنای فعال است؛ مساجد باید همه افراد محله را به خداوند وصل کند؛ مساجد در مقابل نفوذ افکار و اندیشه های انحرافی که خانواده های ما را تهدید می کنند، مقابله می کنند ؛مساجد نماد بارز «رابطوا» هستند که جوانان و نوجوانان را در مسیر خداوند قرار می دهد.

مدیر حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که تقوا چهارمین فرمان خداوند در آیه مذکور است تصریح کرد: همه این فرامین شامل صبر فردی، صبر اجتماعی و مرزداری برای رسیدن انسان به تقوا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha