جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اطعام فقرا با نام امام حسین (ع)

حوزه/شیعیان عضو سازمان بین المللی «حسین کیست؟» در هندوستان، ۱۵۰ هزار بسته غذایی را در شهرهای مختلف هندوستان میان نیازمندان، صرف نظر از دین و مذهب‌شان توزیع کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از timesofindia، شیعیان هندوستان عضو سازمان «حسین کیست؟» در ماه مبارک رمضان، سنت خیریه را زنده نگه داشته و اقدام به اطعام فقرا کردند. در این راستا گروهی از داوطلبان شیعه عضو سازمان بین‌المللی «حسین کیست؟» در ده‌ها شهر مختلف ایالت اوتار پرادش هندوستان، صدها بسته غذایی را میان فقرا و نیازمندان صرف نظر از دین و مذهب‌شان توزیع کردند.

این کمپین با هدف توزیع 150 هزار وعده غذایی در 29 شهر در سرتاسر هندوستان از جمله شهرهای لاکنو، الله آباد، میروت، درسی، یونائو، بهرائچ، مصطفی آباد، فیض آباد، مظفرنگر، علگیره و بریلی آغاز به کار کرده و به این ترتیب بیش از 8 هزار کیلوگرم غذا به نیازمندان و مستمندان اهداء شد.

داوطلبان این کمپین در لاکنو همچنین تحت حمایت سازمان «چه کسی اهمیت می‌دهد» بسته‌های غذایی را نیز میان کودکان کار، زنان بیوه و نیازمندان تحت پشتیبانی سازمان‌های خیریه و یتیم‌خانه‌ها در مناطق مسکونی عالم نگار و تالکاتورا توزیع کردند.

آلینا کوثر که سه سال پیش به لاکنو آمده و وظیفه اطلاع رسانی در این سازمان را به عهده دارد در این باره می‌گوید: ما سال گذشته نیز فعالیت مشابهی انجام داده و بخشی از کمپین بین المللی بودیم. اما امسال اهداف بزرگتری در سر داشتیم و بسته‌های غذایی توزیع شده توسط کمپین شامل مقادیر زیادی آرد، برنج، حبوبات، روغن، شکر، چای، نمک و شیرینی جات مخصوص کودکان بود. این فعالیت‌های خیریه سازمان به مناسبت ماه مبارک رمضان و برکات این راه توسعه یافته‌اند.

سال گذشته سازمان «حسین کیست؟» در یک روز 100 هزار وعده غذایی در سرتاسر جهان میان نیازمندان توزیع کرد که 75 هزار وعده غذایی به نیازمندان هندوستان و در شهرهای مختلف درسی، فریدآباد ، گورگن، اونائو، بنگلور، بوپال، پونا، حیدرآباد، میروت، علیگره، مظفرنگار، ممام، سرینگر، بمبئی، ویزاگ، رائه برلی و دهلی نو توزیع شدند.

سازمان «حسین کیست؟»

«حسین کیست؟» یک سازمان مردم‌نهاد و غیردولتی ثبت‌شده در انگلستان است که با هدف آشنایی مردم جهان با حسین بن علی و قیام عاشورا و الهام گرفتن از ارزش‌های انسانی شخصیت حسین بن علی (ع) مانند مساوات میان انسان‌ها و پیروان ادیان مختلف و با کوشش تعدادی از جوانان لندن در سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرد و اکنون در بیش از ۶۰ شهر جهان شعبه دارد.

اعضای سازمان «حسین کیست؟» منحصر به مسلمانان نیست و غیر مسلمانان نیز در این مجموعه عضو هستند و تلاش می‌کنند با حرکت‌های مدنی، اسلام، مراسم مربوط به آن و دین‌دارانش را به دنیا معرفی کنند. همچنین این سازمان از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی مثل تویتر برای معرفی حسین بن علی استفاده می‌کند.

در حال حاضر این گروه در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، نروژ، استرالیا، نیجریه، کویت، لبنان، هند و پاکستان در حال فعالیت است و توانسته حامیان بسیاری را از ادیان، نژادها، اقوام و فرهنگ‌های گوناگون به خود جذب کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha