جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برای نخستین بار: مسجد لاکنوی هند، کمپین اهدای خون برگزار کرد

حوزه/ به گفته شورای مسجد، برای نخستین بار در شهر لانکوی هندوستان، کمپین اهدای خون میان ادیانی برگزار شده و جمعیت چشمگیری از صاحبان ادیان مختلف در این رویداد حضور یافتند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از theweek، مسجدی در شهر لاکنو، پایتخت اوتارپرادش در شمال هندوستان، اقدام به برگزاری کمپین «اهدای خون» به هدف برابری و همبستگی مردمی در میان ادیان و مذاهب مختلف کرده است.

مسجد جامع لاکنو واقع منطقه خرام نگار چوکی، هدف ایجاد این کمپین اهدای خون را تقویت رابطه میان ادیانی اعلام کرده و بسیاری از مردم برای کمک رسانی و اهدای خون به همشهریان شان (مسلمان و غیرمسلمان) در این مکان حضور یافتند.

 به گفته شورای مسجد این نخستین باری است که یک مسجد در لاکنو چنین رویدادی را برگزار می کند و در عرض یک روز حدود 100 واحد خون جمع آوری شده و خون اهدایی در میان بانک های خونی دولتی در ایالت توزیع شدند.

پیروان ادیان و مذاهب مختلف در این مراسم حضور چشمگیری داشتند. چندین گروه و سازمان مدنی از جمله انجمن اولد بویز از دانشگاه علیگر، آدامز مال، انجمن متخصصان مسلمان، بنیاد انسانیت و احسان و چند تشکل دیگر در رویداد شرکت کردند.

 ایجای یوپرتی کمیسر اطلاعاتی دولتی که ریاست میهمانرا به عهده داشت گفت: تمامی ادیان از ارزش های بشردوستانه دفاع می کنند. اهدای خون جان انسان را نجات می دهد. و چنین رویدادهایی باید به طور منظم برگزار گردند.

 وی افزود: کمپین های اهدای خون پیام مثبتی به جامعه منتقل می کنند که آن این است که خون همه ما یک رنگ دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha