جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سلیمانی ، امام جمعه شوشتر

حوزه/ حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به ضرورت پاسخگویی عالمانه به شبهات، گفت: مبلغان باید پاسخ به شبهات جوانان را در اولویت برنامه های تبلیغی قرار دهند و آنان را در برابر هجمه های دشمنان بیمه کنند.

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به ضرورت حضور در ویژه‌برنامه‌های احیای شب بیست و سوم ماه رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان شهرالله و ماه ضیافت الهی است که اوج آن در شب‌های با فضیلت قدر به ویژه شب ۲۳ ماه مبارک نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه عظمت و شرافت شب قدر تنها به دلیل زمان آن نیست، گفت: عظمت لیالی قدر به دلیل حوادث و مسائلی است که در آن شب رخ داده است که این مسائل یکی نزول قرآن و دیگری ضربت خوردن حضرت علی(ع) می‌باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر، در ادامه تصریح کرد: انسان می‌تواند در شب باقی مانده از لیالی قدر و همچنین در سایر روزهای ماه مبارک رمضان ارتباط خود با قرآن را بیشتر و خود را نسبت به حربه‌های شیاطین با تأسی از آموزه‌های ناب قرآنی بیمه کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شب قدر، شب نزول ملائکه الله است، خاطرنشان کرد: در شب با برکت ۲۳ ماه مبارک رمضان که ملائکه نزول برکات و رحمت الهی نازل می‌شوند، انسان باید علاوه بر پیوند با قرآن پیوند خود با آقا امام زمان و نایب بر حقش مقام معظم رهبری را تحکیم بخشد.

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به وظایف مبلغان عرصه‌های دینی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی این ماه پر خیر و برکت، گفت: مبلغان حوزه‌های علمیه باید در مجالس ماه مبارک رمضان شبهات القا شده از سوی دشمنان و فرقه‌های ضاله به جوانان را پاسخ داده و سایر آحاد و اقشار جامعه را نسبت به دسیسه‌های بعدی دشمنان آگاه و بیمه کنند.

امام جمعه شوشتر با تأکید بر اینکه شب ۲۳ ماه رمضان فرصتی برای تحکیم پیوند انسان با اهل‌بیت (ع) و قرآن کریم است، اظهار داشت: ما معتقدیم که میان کتاب خدا و سیره اهل‌بیت(ع) و در رأس آن حضرت علی(ع) هیچ‌گونه جدایی نیست؛ به طوری که نه قرآن به تنهایی می‌تواند راه گشای بشر باشد و نه پیروی از اهل‌بیت بدون تأسی و علم‌آموزی از قرآن؛ از این رو مسئولان فرهنگی جامعه برای نجات و دوری بشر از انحراف و افراط و تفریط‌ها آموزه‌های ناب قرآن همراه با سیره عملی معصومین (ع) را برای آنها تبیین کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر، با اشاره به عظمت شب قدر و قدرتی که باید برای درک آن وجود داشته باشد، بیان داشت: شب قدر به اندازه‌ای بزرگ است که انسان‌ها توان درک آن را ندارند.

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به مشخص شدن مقدرات انسان‌ها در شب قدر افزود: در این شب سفره رحمت الهی باز است و انسان‌ها می‌توانند تا حد ممکن از فضیلت‌های این شب بهره‌مند شوند.

امام جمعه شوشتر در پایان سخنان خود، اظهار داشت: شب قدر زمان بخشش انسان‌ها از سوی خداوند بوده و در این روز درهای رحمت الهی به روی انسان‌ها گشوده می‌شوند که امید است همه مسلمانان شامل دریافت رحمت و برکات الهی در این شب‌های با برکت باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha