جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسمین حاجتی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، گفت: تواضع، فروتنی و چشم پوشی از محارم الله، از نشانه‌های انسان مؤمن است که با تقویت این نشانه‌ها در خود، می‌تواند چشمه‌های جوشان معرفت را در دل‌هایتان باز کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در ادامه سلسله مباحث اخلاقی ماه مبارک رمضان، با اشاره به تحولات شکل گرفته در کشورهای اسلامی، اظهار داشت: همان گونه که پیش‌بینی می‌شد امروز کشورهای اسلامی، آبستن حوادث بسیار بزرگی است که باید با دقت آنها را دنبال و بررسی کرد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه فردی در این دنیا، پیروز میدان است که اهل تزکیه نفس بوده و شهوات دنیایی از خود دور کند، گفت: خداوند متعال در سوره مبارک شمس، یازده قسم را یاد کرده و انسان رستگار را به فردی اطلاق می‌کند که خودسازی کرده و «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاها» را در وجود خویش عینیت دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، به آثار و برکات تزکیه نفس اشاره کرد و اذعان داشت: اگر فردی اهل تزکیه نفس باشد به حدی از کمال و معرفت می‌رسد که جز خدا و عظمت او چیز دیگری را مشاهده نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، خاطرنشان کرد: به راستی که اگر انسان بنده باشد رسولان به دنبال او خواهند آمد و این ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای خالص کردن خود از عاز و کینه و نفرت است، که اگر این چنین شد به درجه از کمال و معرفت دست خواهد یافت که جز او کسی دیگری نخواهد توانست جایگاه با عظمتش را درک کند.

امام جمعه موقت اهواز، یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی جوانان در عرصه‌های سخت و حساس دفاع مقدس را تزکیه نفس دانست و بیان داشت: در آن دورانی که آمریکا ابرقدرت جهان بود و چندین کشور قدرتمند، کشور متجاوز به ایران را همراهی و پشتیبانی می‌کردند، رزمندگان جوان ایرانی با تزکیه نفس و اعتقاد راستین به خدا و ولایت‌فقیه، بر دشمنان فائق آمده و پیروز نبرد شدند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، در پایان به نشانه‌های انسان با ایمان اشاره کرد و گفت: تواضع، فروتنی و چشم پوشی از محارم الله، از نشان‌های انسان مؤمن است که با تقویت این نشانه‌ها در خود، می‌تواند چشمه‌های جوشان معرفت را در دل‌هایتان باز کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha