پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام تابش ، امام جمعه بندر امام خمینی (ره)

حوزه/ حجت الاسلام تابش، پیروزی جبهه اسلامی و تشکیل خاورمیانه اسلامی را نزدیک دانست و گفت: با گسترش روز جهانی قدس در منطقه، هم‌اکنون امید به پیروزی جهان اسلام و تشکیل خاورمیانه اسلامی چندین برابر شده و قدرت مقابله دشمن با ایران و کشورهای اسلامی نیز کاهش چشم‌گیری یافته است.

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به نزدیک بودن روز جهانی قدس، به اهداف نام‌گذاری این روز از سوی امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه امام خمینی(ره) به مسائل پیش روی اسلام، نگاهی جهانی و عمیق بوده و بر این اساس، با توجه به اولویت بندی های صورت گرفته از سوی ایشان مبنی بر اهمیت ویژه مسأله قدس شریف و لزوم آزاد شدن هرچه سریع تر آن، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس نام گرفت.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس، تنها متعلق به مردم فلسطین نیست، گفت: مسأله فلسطین، تنها غصب خاک فلسطین نیست، بلکه مسأله حرمت نهادن و آزاد کردن مسجد الأقصی و به تبع آن نیز آزاد کردن سرزمین پیغمبران و صالحان خدا و پایگاه آینده امام زمان یعنی فلسطین است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه مبارزات داخلی فلسطین از حالت ناسیونالیستی به حرکتی اسلامی تبدیل شده است، بیان داشت: خوشبختانه امروز مشاهده می‌شود که مردم فلسطین با شعارهای الله‌اکبر و احساس تعلق به ائمه اطهار(ع)، همراه با جریان بیداری اسلامی بر علیه استکبار جهانی قیام کرده و خواستار نابودی ظلم و ستم از کشورشان هستند.

حجت الاسلام تابش، با بیان اینکه امید به پیروزی جهان اسلام و تشکیل خاورمیانه اسلامی چندین برابر شده، خاطرنشان کرد: با پیشرفت‌هایی که انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی پیدا کرده و گسترش روز جهانی قدس در منطقه، امید به پیروزی جهان اسلام و تشکیل خاورمیانه اسلامی چندین برابر شده و قدرت مقابله دشمن با ایران و کشورهای اسلامی نیز کاهش چشم‌گیری یافته است.

این کارشناس حوزوی در پایان، ضمن دعوت مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: به‌یقین حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به عنوان بخشی از جهاد مقدس فراگیر همه‌جانبه امت اسلامی در برابر تهاجم همه‌جانبه غرب بوده و علاوه بر آن نیز نقش مؤثری در تحولات آینده جهان و وحدت امت اسلامی خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha