پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسمین حاجتی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران در تقویت جریان جبهه مقاومت، گفت: چنانکه علی‌رغم ساماندهی و تقویت و پشتیبانی جریان تکفیری در سال‌های اخیر با هدف نابودی محور مقاومت اکنون در تحولی شگرف مقدمات بسط و گسترش جبهه مقاومت از باب المندب تا مرزهای فلسطین اشغالی فراهم آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در یادداشتی به بررسی نقش انقلاب اسلامی در پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت در موصل اشاره کرد.

متن این یادداشت بدین شرح است؛

فلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ (۱)

و گمان مبر كه خدا وعده‌هایی را كه به پيامبرانش داده تخلف كند، چراکه خداوند قادر و منتقم است.

انقلاب اسلامی مبدأ تحولات عظیمی در جهان معاصر بوده و اکنون نیز تحولات جاری برآمده از آن بسی شگفتی‌ساز گردیده است.

از ابعاد قابل تأمل و شگفت‌انگیز این انقلاب آن است که هر توطئه و تهدید ریز و درشتی که دشمنانش برای به محاق بردنش تدارک دیده‌اند با محوریت امام و استقامت امت به فرصتی نو و پیدایش تحولی عظیم به نفع انقلاب مبدل گشته است.

چنانکه علی‌رغم ساماندهی و تقویت و پشتیبانی جریان تکفیری در سال‌های اخیر با هدف نابودی محور مقاومت اکنون در تحولی شگرف مقدمات بسط و گسترش جبهه مقاومت از باب المندب تا مرزهای فلسطین اشغالی فراهم آمده است.

 زمانی که اژدرهایِ هفت سرِ سِحْرِ فرعونیانِ زمان سر بر آورده بود تا با ایجاد رعب و وحشت مقدمات تسلیم و بلعیدن جبهه مقاومت اسلامی را در منطقه فراهم و خاورمیانه جدید را رقم بزند به یک‌باره گرفتار باطل‌السحر امام المسلمین و عصای سلیمانی موسی زمان گردید و خود بلعیده شد.

اکنون نه تنها صنعا، دمشق و بیروت پابرجا هستند که حلب و موصل نیز آزاد گشته‌اند و دیگر هیچ تحلیل‌گر عاقلی سخن از تحقق دولت عظیم خلافت و طرح خاورمیانه جدید به میان نمی‌آورد و اکنون استراتژیست ها و کارگزاران شیطان بهت زده شاهد تشکیل بسیج مردمی عراق و الحاق آن با جبهه متحدین در مرزهای زمینی سوریه هستند!

بنا بود با توطئه‌های رنگارنگ بر علیه محور مقاومت مقدمات تضعیف هویت انقلابی ایران اسلامی با استفاده از بعضی از عناصر واداده و غرب زده داخلی فراهم آید و پیام تسلیم از ایران به گوش برسد که غرش موشک‌های نقطه زن ذوالفقار پیام اقتدار و عزت و تسلیم ناپذیری ملت را به دنیا مخابره کرد.

و بنا بود این توطئه‌ها سربازان شیطان را به مرزهای ما گسیل دارد... اما در چند روز گذشته نخست‌وزیر مضطرب رژیم صهیونیستی از تلاش‌های بی‌وقفه‌اش برای جلوگیری از استقرار لشگریان ایران اسلامی و حزب‌الله در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی در جولان خبر می‌دهد!

و درحالی‌که فردای توافق پوشالی ترامپ با شاه عربستان در اجلاس اسلامی-آمریکایی(۲) بنا بود جبهه متحد بر علیه ایران اسلامی شکل بگیرد اکنون نه تنها این جبهه منعقد نگردید بلکه به تصریح مقامات ارشد کشورهای عربی، شورای همکاری خلیج‌فارس نیز از هم پاشیده است و به تعبیر فیصل قاسم مجری معروف شبکه الجزیره در همین حال ژنرال قاسم سلیمانی اتوبان زمینی تهران-بغداد-دمشق-بیروت را افتتاح نموده است!

آری این است سنت الهی... توطئه‌های دشمن ، راه را برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باز می‌کند، اما به‌شرط تبعیت از امام و استقامتِ امت، که کلید رمز فتوحات جبهه انقلابیون می‌باشد.

بی‌تردید به برکت تبعیت از امام خامنه‌ای، امت پیروز است... و در پایان به عبارتی از «الداد پاردو»(۳) کارشناس امور ایران در دانشگاه عبری بیت‌المقدس اشاره می‌کنم که گفت: «او (آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای) مردی بسیار هوشمند است و در تمام چالش‌ها پیروز بوده است».

و قَدْ مَكَرُوا مَكْرَهُمْ وَ عِنْدَ اللَّهِ مَكْرُهُمْ وَ إِنْ كانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبالُ (۴)

آنها نهايت مكر خود را به كار زدند، و همه مكرها (و توطئه‌هاشان) نزد خدا آشكار است، هر چند کوه‌ها با مكرشان از جا بركنده شود!

میر احمدرضا حاجتی

 

پاورقی؛

۱- سوره ابراهیم آیه ۴۷، ترجمه آیت‌الله‌العظمی مکارم

۲- (Islamic American Summit)

۳- Eldad J. Pardo: ایران‌شناس، متخصص و تحلیل‌گر فرهنگ معاصر ایران در مرکز تحقیقاتی «انستیتو ترومن» در دانشگاه عبری اورشلیم.

۴- سوره ابراهیم آیه ۴۶،ترجمه آیت‌الله‌العظمی مکارم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha