پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، با بیان این که حمله موشکی سپاه به مقر داعش در شهر دیرالزور سوریه، گوشه ای از اقتدار دفاعی ایران بود، گفت: حکومت‌های آل سعود و آل خلیفه که تنها قلکی برای آمریکا و اسراییل هستند، به‌زودی گرفتار اعمال ننگین خود خواهند شد و این وعده الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در ادامه سلسله مباحث اخلاقی ماه مبارک رمضان، به ثمرات این ماه شریف اشاره کرد و اظهار داشت: از مهم‌ترین ثمرات ماه مبارک رمضان، درک انسان نسبت به قانون‌مند بودن عالم خلقت و جهان است؛ به‌طوری‌که اگر انسان یقین کند که دنیا بر اساس نظم و انضباطی خاص در حال پیشروی است، به قوانین الهی پایبند خواهد بود.

وی در ادامه گفت: اگر انسان، به قوانین عالم خلقت عمل کند و سرسپرده این قوانین شود به جایگاهی از معرفت دست خواهد یافت که درک آن از گنجایش فکری بشر بیرون خواهد بود.

رئیس موسسه عصر امام خمینی(ره) با بیان اینکه اندیشه سیاسی و عقیدتی امام(ره) تابع همین قوانین بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با پیروی از مقررات الهی به چنین جایگاهی دست یافت که همه ابرقدرت‌های جهان در برابر او همچون بال مگسی بیش نبودند؛ چراکه او به‌خوبی درک کرده بود که «هو الأول و الأخر» خدا اول و آخر همه چیز است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، استفاده حداکثری از فرصت‌های باقیمانده ماه مبارک رمضان را بر همه فرض و لازم دانست و اذعان داشت: همه آحاد و اقشار جامعه باید با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان که فرصت خوبی برای نزدیکی به قرب الهی است، به طریق الی الله پیوسته و آسمانی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با طرح این سؤال که انسان چگونه می‌تواند حجاب‌های میانی ارتباط خود و خالق هستی‌بخش را بردارد، اظهارداشت: اگر فردی بخواهد خدا را مشاهده کند باید پاک و خالص و عاری از هر گونه عاز و کینه و گناه باشد.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به آیه شریفه «وَ نُرِیدُ أَن نَّمُن‌َّ عَلَی الَّذِین‌َ اسْتُضْعِفُواْ فِی الاْرْض‌ِ وَ نَجْعَلَهُم‌ْ أَئمَّة‌ً وَنَجْعَلَهُم‌ُ الْوَارِثِین» تصریح کرد: بر اساس این آیه شریفه قانون خداوند متعال بر این است که آینده زمین به دست مستضعفان عالم رقم خواهد خورد و دیشب همه مردم به وضوح مشاهده کردند که چگونه ایران توانست قطره‌ای اقتدار خود به جهانیان را با حمله موشکی به مقر داعش در شهر دیرالزور سوریه نشان دهد.

وی در پایان با بیان اینکه آل سعود قلک کوتاه‌مدت آمریکاست، اظهارداشت: حکومت‌های آل سعود و آل خلیفه که تنها قلکی برای استکبار جهانی یعنی آمریکا و اسراییل هستند، به‌زودی گرفتار اعمال ننگین خودشان خواهند شد و این مهم وعده الهی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    0 0
    آز با الف درست است نه ع