جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر سعید شهابی، رئیس جنبش احرار البحرین

حوزه/ شهابی گفت: عربستان عامل تفرقه و دودستگی جهان اسلام شده ، شمشیر خود را برای کشتار مردم قطر تیز می کند و به نظر می رسد قطع رابطه مقدمه ای برای تجاوز دیگر آنها در منطقه باشد همان گونه که در بحرین و یمن نیز شاهد تجاوز آنها بودیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر شعید الشهابی رئیس جنبش احرار البحرین، و از فعالان انقلابی این کشور در حاشیه تنش ایجاد شده میان قطر و برخی کشورهای خلیج فارس، از جمله عربستان گفت: قطع رابطه بحرین با قطر بنا به دستور مسئولان عربستان صورت گرفته است، زیرا آل خلیفه وابسته به آل سعود و دنباله رو آنها هستند.

وی افزود: آل خلیفه نوکر فرمانبردار اربابان سعودی خود هستند و از این رو به دستور عربستان با قطر قطع رابطه کردند، اما مردم بحرین با این موضع آل خلیفه مخالفند.

رئیس جنبش احرار البحرین ادامه داد: عربستان امارات و بحرین و مصر نظام هایی دیکتاتوری دارند و پیش از آن که با قطر قطع رابطه کرده باشند، رابطه با ملت های خود را قطع کرده اند و اکنون عربستان پس از تجاوز به یمن و محاصره این کشور به دنبال محاصره قطر است.

شهابی گفت: شورای همکاری خلیج فارس پس از صدور تصمیم قطع رابطه با قطر به دو محور تقسیم شده: محور اول شامل عربستان، امارات، آل خلیفه و محور دوم شامل قطر و عمان و کویت است و بعید نیست که در آینده شاهد اختلاف نظر میان امارات و عربستان نیز باشیم.

وی افزود: عربستان عامل تفرقه و دودستگی جهان اسلام شده شمشیر خود را برای کشتار مردم قطر تیز می کند و به نظر می رسد قطع رابطه مقدمه ای برای تجاوز دیگر آنها در منطقه باشد، همان گونه که در بحرین و یمن نیز شاهد تجاوز آنها بودیم و از این رو خواستار جلوگیری از این تجاوز جدید عربستان هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha