جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ اولین موضوع درباره معراج آن است که این واقعه عظیم را باید از ضروریّات دین دانست و منکر آن به عنوان کافر شناخته می‌شود؛ تا جایی که برخی از دانشمندان بزرگ شیعه اقرار به معراج پیامبر اعظم(ص) و سفر به عوالم دیگر را از ویژگی‌های مذهب امامیه بر شمرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز اظهار داشت: معراج از ضروریات دین مبین محمدی است و این واقعه بزرگ تاریخ اسلام در روایات امام رضا (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت نمود خاصی داشته است.

وی افزود: اولین موضوع درباره معراج آن است که این واقعه عظیم  را باید از ضروریّات دین دانست و منکر آن به عنوان کافر شناخته می‌شود؛ تا جایی که برخی از دانشمندان بزرگ شیعه اقرار به معراج پیامبر اعظم(ص) و سفر به عوالم دیگر را از ویژگی‌های مذهب امامیه بر شمرده اند.

مدیر حوزه علمیه فارس به روایتی از امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت می فرمایند: ‌«من کذّب بالمعراج فقد کذب رسول الله(ص)/ کسی که داستان معراج را انکار کند، در واقع پیامبر را تکذیب کرده است» و از این روایت می توان نتیجه گرفت که این اتفاق مهم باید از باورها و اعتقادات اصلی مسلمین باشد .

حجت الاسلام والمسلمین عابدی ابراز داشت: مطابق با روایات وارد شده از معصومین (ع)، پيامبر اكرم (ص ) سفر باشكوه معنوی و روحانی  خود را از خانه ام هانى آغاز كرد و با همان مركب به سوى بيت المقدس كه آن را مسجد الاقصى نيز مى نامند، روانه شد و در مدت بسيار كوتاهى در آن نقطه پايين آمدند؛ حضرت از نقاط مختلف مسجد،از جمله بيت اللحم كه زادگاه حضرت مسيح است و از منازل انبياء و آثار و جايگاه آنها ديدن به عمل آورد و در برخى از منازل دو ركعت نماز گزاردند.

این استاد اخلاق حوزه فارس گفت: مشهور میان علما آن است که این سفر آسمانی هم با جسم و هم با روح انجام گرفته و این اوج ترقی و تکامل انسان کامل است که بر تمامی آسمان ها و جریانات واقع شده در آنها آگاهی پیدا می کند و نظام هستی در همه ابعاد برای او مکشوف می شود؛ از حوادث کوچک و بزرگ از چگونگی کیفرها و پاداش ها از تحولات و تطورات .... این عالم آگاه می گردد و از نزدیک با مدبرات این عالم آشنا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha