شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مصر ۲۱ وب‌سایت خبری از جمله الجزیره را مسدود ساخت

حوزه/به گفته منابع امنیتی مسدود سازی ۲۱ وب‌سایت خبری از جمله الجزیره در مصر به دلیل حمایت از تروریسم و اخوان الملسمین انجام شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از middleeasteye، مصر 21 وب‌سایت خبری از جمله وب‌سایت‌ تلویزیون الجزیره مستقر در قطر را مسدود کرده است. به گفته منابع امنیتی روز چهارشنبه این وب‌سایت‌های خبری به دلیل حمایت از تروریسم در مصر مسدود شده‌اند.
تلاش‌ها ی رویترز برای دسترسی به پنج وب‌سایت به نام روزنامه‌های محلی و پخش خبری مصر از جمله وب‌سایت الجزیره ناموفق ماند و متوجه شد که این وب‌سایت‌ها به حالت غیرقابل دسترس درآمده‌اند. فعلا هیچ اظهار نظر رسمی فوری از سوی مقامات مصری انجام نشده است. یک مقام رسمی سازمان ملی مخابرات مصر این خبر را نه رد و نه تایید کرده و گفته است: حتی اگر خبر درست باشد نباید مشکلی باشد.
یک منبع ارشد امنیتی گفته است: این وب‌سایت‌ها به دلیل حمایت از تروریسم مسدود شده‌اند و شامل برخی از رسانه‌های مصری مانند مآثر العربیه می‌شوند. این رسانه خبری در خارج از مصر واقع شده و توسط منابع دولت قطر تامین مالی می‌شود.
این منبع امنیتی همچنین اعلام کرد که اقدامات قانونی به زودی علیه این وب‌سایت‌ها انجام می‌شود.
مصر، قطر را به حمایت از اخوان المسلمین متهم ساخته که در سال 2013 توسط ارتش این کشور با سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهور این کشور از قدرت برکنار شدند. 
با این حال، مادا مآثر، یک وب سایت خبری داخلی مصر بوده که خود را مترقی توصیف کرده و هیچ وابستگی به اسلام‌گرایان یا قطر نداشته است و با این وجود این وب‌سایت نیز روز چهارشنبه از دسترس خارج شد.
بخش عربی وب‌سایت هافینگتون پست نیز مسدود شد، هر چند بخش بین‌المللی این وب‌سایت هنوز در دسترس است.
اوایل روز چهارشنبه نیز اقدامات مشابهی توسط عربستان سعودی و امارات صورت گرفته و آن‌ها به جنگ کلامی با قطر رفته و وب‌سایت‌های الجزیره و سایر وب‌سایت‌های این کشور را مسدود ساختند. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha