جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هر ۳۵ ثانیه ۱ کودک در یمن به وبا مبتلا می‌شود

حوزه/درحالی که سرعت شیوع بیماری وبا در یمن به شدت رو به افزایش است ، پزشکان وضعیت را وخیم توصیف کرده و نگرانی و وحشت در نگاه مادران به چشم می‌خورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، در یمن بیماری وبا به سرعت در حال شیوع است و هر 35 ثانیه یک کودک به وبا مبتلا می‌شود. این بیماری عفونی تا کنون نزدیک به 1 هزار نفر را به کام مرگ کشیده، حال آن که به راحتی قابل درمان است.

این بیماری عفونی که از طریق آب و غذای آلوده منتقل می‌شود در صورتی که به موقع درمان نشود می‌تواند کشنده باشد و درحال حاضر به طور روزانه جان 30 نفر را در کشور جنگ زده یمن گرفته است. مرگ و میر ناشی از این بیماری تاکنون 942 نفر ثبت شده و میزان ابتلا به این بیماری نسبت به دو هفته گذشته سه برابر شده است.

دکتر مریم که از سوی سازمان نجات کودکان در درمانگاهی در حدیده مشغول به کار است وضعیت را بحرانی توصیف کرده و در این باره گفت: شما می‌توانید ترس را در چشمان مادران ببینید، آن‌ها نسبت به از دست دادن فرزندان‌شان، شوهرانشان و بستگان‌شان وحشت کرده‌اند.

وی افزود: ثابت شده که کودکان بیشتر مستعد ابتلا هستند، چرا که بسیاری از این کودکان یمنی هم‌اکنون از سوءتغذیه رنج می‌برند و قدرت سیستم ایمنی بدن آن‌ها نیز کمتر است. این بیماری عفونی به دلیل کمبود آب آشامیدنی به سرعت در حال گسترش است. چرا که بیش از 60 درصد مردم یمن به آب آشامیدنی تمیز دسترسی ندارند.

دکتر مریم در ادامه گفت: درحالی که درمان بیماری وبا ساده است بسیاری از بیماران به موقع درمان نمی‌شوند. ما نمی‌توانیم به بسیاری از مردم کمک کنیم. گاهی اوقات از اینکه نمی‌توانم به آن‌ها کمک کنم بسیار عصبانی و افسرده می‌شوم. جنگ باید متوقف شود. ما نیاز به صلح داریم!

هر ۳۵ ثانیه ۱ کودک در یمن به وبا مبتلا می‌شود

در حالی که درمان وبا ساده و ارزان است، بسیاری از بیماران قادر به دسترسی به کمک مورد نیاز نیستند. به علاوه تجاوز نظامی عربستان سعودی به این کشور که از مارس 2015 آغاز شده و طبق آمار سازمان ملل متحد حداقل منجر به کشته شدن 8 هزار نفر شده است شرایط را وخیم‌تر ساخته است. یمن فقیرترین کشور منطقه در آستانه فروپاشی کامل قرار دارد و کودکان در حال مرگ هستند، زیرا به مراقبت های بهداشتی اولیه دسترسی ندارند.

در این میان سازمان نجات کودکان اعلام کرده که انتظار می‌رود هزاران نفر دیگر در ارتباط با بیماری وبا جان خود را از دست بدهند و پیش بینی کرده در ماه‌های آینده 300 هزار مورد جدید مبتلا به وبا مشاهده شود.

این سازمان غیر دولتی اعلام کرد: در طول هفته گذشته، روزانه نزدیک به  5470 مورد جدید وجود داشته است  و شیوع بیماری به طور نابرابر و بیشتر در میان کودکان مشاهده شده است. 46% مبتلایان به وبا را کودکان زیر 15 سال تشکیل می‌دهند. به علاوه نزدیک به 70% جمعیت این کشور از جمله 10 میلیون کودک نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

هر ۳۵ ثانیه ۱ کودک در یمن به وبا مبتلا می‌شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha