شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جاسوسی آمریکا در یمن

حوزه/ روزنامه نیویورک تایمز آمریکا از وجود عملکرد دوگانه برخی سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر و فعالیت های بشردوستانه در یمن خبر داد و گفت: برخی از این سازمان ها به عنوان جاسوس توسط اطلاعات آمریکا به کار گرفته می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا از وجود عملکرد دوگانه برخی سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر و فعالیت های بشردوستانه در یمن خبر داد و گفت: برخی از این سازمان ها به عنوان جاسوس توسط اطلاعات آمریکا به کار گرفته می شوند.

نیویورک تایمز در گزارش خود در این رابطه گفته که اسکات داردن مسئول هماهنگی کمک های بشردوستانه به یمن ماموریت داشت زیر چتر فعالیت های بشردوستانه در یمن جاسوسی کند که توسط نیروهای امنیتی یمن بازداشت شد.

این روزنامه فعالیت داردن را یکی از ده ها نمونه فعالیت جاسوسی می داند که زیر چتر فعالیت های بشردوستانه و حقوق بشری در یمن انجام می شود به گونه ای که هنگام بازداشت داردن در سال 2015 معلوم شد که حدود 125 مشاور عملیات ویژه با ارتش یمن همکاری داشتند.

اما چیزی که باعث افزایش و تقویت تردیدها درباره سوء استفاده اطلاعات آمریکا از این سازمان ها برای جاسوسی می شود این است که روزنامه نیویورک تایمز از 6 مسئول سابق و کنونی آمریکا نقل کرده که قراردادهای مخفیانه و محرمانه ای میان ارتش آمریکا و سازمان های حقوق بشری یا شرکت های خیریه به ویژه در یمن وجود دارد.

البته از پنتاگون و دستگاه های جاسوسی آمریکا نیز بعید نیست که برای جاسوسی در کشوری مانند یمن از افراد مسلمان و عرب زبان آمریکایی استفاده کنند، اما نکته جدید این است که برخی سفرا مانند سفیر سابق آمریکا در یمن نیز در جذب جاسوس دست داشته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha