جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فراکسیون های شیعه عراق

حوزه/ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی پیش بینی کرد که فراکسیون های شیعه در انتخابات زودهنگام مجلس نمایندگان عراق پیروز می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی پیش بینی کرد که فراکسیون های شیعه در انتخابات زودهنگام مجلس نمایندگان عراق پیروز می شوند.

در این گزارش آمده است: به احتمال زیاد فراکسیون های شیعه با بیشترین کرسی پارلمان در رقابت انتخابات پیروز شوند.

روزنامه نیویورک تایمز اشاره کرد: یک روزنه امید وجود دارد که اصلاح قانون انتخابات و جنبش اعتراضی که یک سال پیش باعث برگزاری این انتخابات شد، بتواند برخی نامزدها که به احزاب سیاسی قدیمی وابسته نیستند را به پارلمان عراق که دچار ناکارآمدی است، وارد کند.

این گزارش افزود: متقاعد کردن رای دهندگان سرخورده  به اینکه رأی دادن آنان ثمر بخش است، در کشوری که فساد آنقدر زیاد است، چالشی خواهد بود؛ زیرا بسیاری از وزارتخانه های دولتی بیشتر بر رشوه خواری تمرکز می کنند تا ارائه خدمات عمومی، و تقریباً هیچ حزبی بسترهای سیاسی ارائه نکرده است. در عوض، آنها بر اساس وفاداری مذهبی ، قومی یا قبیله ای رای دهندگان را جذب می کنند.

این گزارش در پایان گفت: مصطفی کاظمی سال گذشته پس از اینکه اعتراضات دولت سابق را وادار به کناره گیری از قدرت کرد، به قدرت رسید و در حالی که انتخابات زودهنگام وعده اصلی انتخاباتی وی بود، کاظمی نتوانست اکثر تعهدات باقی مانده خود مانند ایجاد تغییر در فساد و ارائه خدمات را عملی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha