یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مجلس اعلای اسلامی عراق، گزارشی رسمی از دیدار دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام سیدعمار حکیم منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بر اساس اعلام رسمی مجلس اعلای اسلامی عراق، در این دیدار رهبران ائتلاف ملی عراق از جمله خضیر الخزاعی نماینده رییس جمهوری عراق و هادی العامری دبیرکل سازمان بدر و بهاء الاعرجی نماینده فراکسیون الاحرار و شیخ خالد العطیه و دکتر ابراهیم بحرالعلوم وزیر سابق نفت و دکتر احمد الجبلی و سید حسین الصدر و خالد الاسدی از نمایندگان پارلمان و هاشم الهاشمی دبیر کل حزب فضیلت و عمار طعمه رییس فراکسیون فضیلت پارلمان و سران جریان شهید محراب از جمله شیخ جلال الدین الصغیر و باقر جبر الزبیدی رییس فراکسیون المواطن پارلمان و شیخ محمد تقی المولی رئیس بعثه حج عراق و تعدادی از نمایندگان و شخصیت های سیاسی عراق شرکت داشتند.

دکتر لاریجانی در این دیدار ضمن قدردانی از موضع گیری های سید عمار الحکیم در بحران های داخلی و منطقه ای و استقبال سران ائتلاف ملی از خود، از نقش خاندان حکیم در عرصه عراق و فعالیت این خاندان و تاثیر آن بر تاریخ عراق جدید قدردانی کرد و گفت: سید عمار الحکیم ادامه دهنده راه پربرکت امام حکیم(ره) و آیت الله سید محمد باقر الحکیم(قده) شهید محراب و سید عبدالعزیز الحکیم(قده) می­باشد.

سید عمار الحکیم نیز در این دیدار گفت: امام حسین(ع) به ما آموخت که چگونه تهدیدها و چالش ها را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کنیم و تاکید کرد که عراق می­تواند با ریاست بر اجلاس کشورهای عرب در حل مشکلات منطقه سهیم باشد.

وی گفت: ایفای نقش عراق در منطقه نیازمند وحدت داخلی است و این امری است که ائتلاف ملی به عنوان بزرگ ترین فراکسیون بر آن تاکید دارد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اشاره کرد که مسیر کلی ما همان مسیر وحدت و همبستگی است و انتخابات آینده نیازمند وحدت و همبستگی بیشتر است. وی تاکید کرد که آرامش و ثبات عراق در سایه تحولات بزرگ منطقه بسیار مهم است و اظهار خوش بینی کرد که عراق بتواند به برکت وحدت و انسجام داخلی بر چالش های پیش روی خود غلبه یابد.

 

* دیدگاه های طرفین درباره سوریه

وی گفت: اوضاع سوریه موجب نگرانی ما است و راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه و بازگشت ثبات به این کشور و منطقه بدون دخالت بیگانگان ضروری است.

لاریجانی نیز با بیان اینکه تحولات منطقه نیازمند عراقی با ثبات و آرامش است گفت: ارزیابی من از اوضاع منطقه پس از تغییرات اخیر، مثبت است اما این ارزیابی به معنای نبود نکات منفی نیست بلکه به معنای برتری نکات مثبت بر منفی است.

وی در ادامه گفت: امروز نیروهای سیاسی منطقه، بیانگر اراده ملت ها هستند و قابلیت هایی دارند که در گذشته نداشتند مانند آنچه که امروز در فلسطین و لبنان و عراق و به عنوان مثال در غزه و لبنان شاهد آن هستیم. این گروه های کوچک با اراده محکم و آهنین توانستند بر دشمن صهیونیستی پیروز شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ابراز داشت: نیروهای مبارز منطقه توانستند تفکر تحقق دیکتاتوری جهانی را نابود کنند.

وی تاکید کرد: اعتقاد جمهوری اسلامی در حل بحران سوریه این است که این بحران باید با حفظ ویژگی مقاومت در سوریه و اصلاحات دموکراتیک در این کشور همراه باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha