جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد قرائتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر این که نماز بدون ولایت ارزشی ندارد، تصریح کرد: اگر دستمان در دست امام زمان(عج) نباشد به خودمان ظلم کرده‌ایم، زیرا هستی و عالم برای انسان و آدمی برای عبادت و خدایی شدن آفریده شده است و این مسیر تنها با وجود امام معصوم(ع) طی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، در جلسه «درس‌هایی از قرآن» ویژه ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه نماز بدون ولایت بی‌فایده است، اظهار داشت: نمازی که در آن امام حاضر نباشد نماز‌ بی‌اثر امثال آل سعود می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه در کلام الهی بر زینت مسجد تأکید شده که از آن به امام جماعت تعبیر شده است، گفت: امام جماعت اگر در مسجد خراب شده و بدون استفاده ای هم حضور داشته باشد می‌تواند آن‌جا را از نظر معنوی و مادی آباد کند.

وی با تأکید بر این‌که زکات نیز با حضور امام ارزش پیدا می‌کند، گفت: اگر مردم زکات‌شان را کامل پرداخت کنند، هیچ فقیری روی زمین باقی نمی‌ماند؛ در حال حاضر بین پنج تا ده درصد از مردم نسبت به پرداخت زکات اقدام می‌کنند که در این میان تنها زکات گندم معادل 130 میلیارد تومان است.

نقش ولایت‌فقیه در حکومت

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه بدون حضور امام راحل(ره) ما نمی‌توانستیم حریف صدام و صدامیانی شویم که یک ابزار بود   تاکید کرد: امروز نقش رهبر معظم انقلاب همچون نقش امام خمینی(ره) تأثیر گذار و مهم است و با این وجود نقش این دو بزرگوار با نقش امام زمان(عج) قابل مقایسه نیست و به نوری در برابر خورشید شباهت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی این گفته را که امام زمان(عج) پس از ظهور دست به کشتار می‌زنند، برای معرفی چهره‌ای خشن از ایشان دانست و ابراز کرد: همچنین، با وجود پیشرفت‌های مختلف به ویژه در عرصه نظامی باید گفت همانگونه که خلبان‌های متخصص که در آمریکا و برای حمایت از شاه دوره آموزشی را طی کرده بودند در زمان انقلاب اسلامی ایران، تخصص خویش را به امام راحل(ره) عرضه کردند، در زمان ظهور نیز دانشمندان مختلف از سراسر زمین قدرت و تخصصشان را به امام زمان(عج) عرضه می‌کنند.

ضرورت حساسیت نسبت به طاغوت

این مفسر قرآن با بیان این‌که وظیفه ما شناخت و اطاعت از امام است، تصریح کرد: ما باید نسبت به خداوند ایمان و نسبت به طاغوت حساس باشیم و از آن برائت جوئیم .

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نمی‌توان گفت آمریکا و نماز و یا بی‌حجابی و حجاب در جامعه وجود داشته باشد، تاکید کرد: ما باید در برابر منکر واکنش نشان دهیم و با رفتار، زبان و یا حتی با عبوس کردن چهره، جلوی گناه و منکر را بگیریم در غیر اینصورت مرده ای بیش نیستیم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن راه رستگاری را مقاومت، صبر و رابطه با امام زمان(عج) معرفی می‌کند که در این میان نباید از افراد حیله گری که ادعای رابطه با آن حضرت را دارند، فریب خورد.

وی با بیان این‌که خداوند تأکید می‌کند باید مطیع خدا، رسول(ص) و ائمه(ع) باشیم،‌ گفت: اگر دستمان در دست امام زمان(عج) نباشد به خودمان ظلم کرده‌ایم، زیرا هستی و عالم برای انسان و آدمی برای عبادت و خدایی شدن آفریده شده است و این مسیر تنها با وجود امام معصوم(ع) طی می‌شود.

انتهای پیام/ت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha