سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
استاد قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز ابراز کرد: موضع گیری، عبادت و حتی ساخت موشکی که موجب خشمگین شدن دشمن شود، عمل صالح است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در چهارمین روز دوره «مهارت های تبلیغ در قرآن» با اشاره به آیه مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الْأَعْرَابِ أَن يَتَخَلَّفُوا عَن رَّسُولِ اللَّهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنفُسِهِمْ عَن نَّفْسِهِ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ(توبه/120)، گفت: هر کاری که غیظ و خشم کافران را برساند، عمل صالح است یعنی عبادت، حرکت، راهپیمائی، موضع گیری، ساخت موشک و... نشان دهنده انجام یک عمل صالح است.

رئیس ستاد اقامه نماز ابراز کرد: به طور مثال، حضرت امام حسین(ع) نام همه بچه هایشان را «علی» گذاشتند تا غیظ و خشم دشمن را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه طبق آیه 83 نساء نباید هر مطلبی را بدون تحقیق بیان یا منتشر کرد، گفت: قرآن این گونه کارها را عمل صالح نمی داند و گله می کند که چرا بدون تحقیق چیزی را بیان می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به نمونه دیگر «عباد الله الصالحین» و عمل صالح اشاره و خاطر نشان کرد: مصداق عمل صالح این است که حضرت شعیب به موسی گفت که مهریه دخترش این باشد که هشت سال چوپانی کند؛ نتیجه این نمونه آن است که عبد صالح ، پدر دختری است که به خواستگار سخت نگیرد.

وی افزود: رعایت نوبت در برخی وقت ها و مکان ها اشتباه است که به طور مثال درباره ازدواج دختران نیازی نیست که ابتدا برای دختر اول و سپس دیگر دختران یک خانواده خواستگار بپذیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز یادآور شد: اگر کسی در انجام وظیفه شرعی سبک و سنگین نکند و بداند عزت دست خداست، همان «عباد الله الصالحین» محسوب می شود.

وی در ادامه خطاب به طلاب علوم دینی با اشاره به وجود امکانات امروز و اهمیت بهترین استفاده از وقت با برنامه ریزی، توصیه کرد: برای خدا درس بخوانند و همانطور که قرآن می فرماید: «وجعلنا للمتقین اماما»، در کار خیر منتظر الگو نبوده بلکه خودشان الگو شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی پیشنهاد کرد: ائمه جماعات پیشکسوت مساجد می توانند در کارهای تبلیغی مسجد از طلاب جوان استفاده کنند.

وی خطاب به مسئولان حوزه گفت: باید نسبت به طلاب لمعه خوانی که هنوز معمم نشده اند، نیز توجه و از آنان در حد خودشان برای انجام امور تبلیغی و تدریس بهره برد.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به آیه «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ(فصلت/33)»، تبلیغ را امر خیلی مهمی دانست زیرا دعوت به سوی خداست.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha