پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز گفت: در مجلسی از آیت الله فلسفی خواستند سخنرانی کند، ایشان گفتند که مطالعه نکرده ام، ولی از آنجا که مردم اصرار کردند، ایشان منبر رفته و گفتند که سخنرانی بی مطالعه خیانت به مردم است و از منبر پایین آمدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در ششمین روز دوره مهارت های تبلیغ در قرآن در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با اشاره به بحث عدالت در ازدواج مجدد، گفت: قرآن کریم رعایت عدالت را در این امر لازم می داند ،  رعایت عدالت به معنای قلبی و دوست داشتن امکان ندارد، اما عدالت بیرونی و مادی مانند ارائه هزینه های زندگی امکان پذیر است.

وی همچنین درباره تقوا افزود: این امر ده ها بار در قرآن اشاره شده است و همه انسان ها به آن نیاز دارند که تقوای چشم، تقوای زبان، تقوای فکری و... را شامل می شود و مصداق آن آیاتی همچون: «قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِما يَصْنَعُونَ(نور/31)»، «... وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً وَ أَقیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ ثُمَّ تَوَلَّیْتُمْ إِلاَّ قَلیلاً مِنْکُمْ وَ أَنْتُمْ مُعْرِضُونَ(بقره/ 83)» و « یا ایها الذین آمنو اجتنبوا کثیراً مِن الظّن انّ بَعْضَ الظّنِ اثمٌ ...(حجرات/12)»

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه امامان معصوم(ع) خود را در محضر خدا می دانستند، گفت: حتی خود تقوا به رعایت تقوا نیاز دارد؛ یعنی اینکه برخی وقت ها تقوا صادقانه نیست و برای خدا نبوده بلکه برای حرف مردم یا مسئله ای دیگر بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در ادامه با اشاره به اینکه برخی وقت ها تقوا را غلط معنا می کنیم ، ادامه داد: امام خمینی(ره) با نصف لیوان آب وضو می گرفت و باقیمانده آن را دور نمی ریخت تا اسراف نشود؛ این کار رعایت تقواست. 

رئیس ستاد اقامه نماز همچنین با بیان اینکه باید زمان را مدیریت کرد و از تحصیل بازنماند، گفت: در مجلسی از آیت الله فلسفی خواستند سخنرانی کند، ایشان گفتند که مطالعه نکرده ام، ولی از آنجا که مردم اصرار کردند، ایشان منبر رفته و گفتند که سخنرانی بی مطالعه خیانت به مردم است و از منبر پایین آمدند.

استاد قرائتی در پایان با تاکید بر اینکه کارها و رفتارهایی که طبیعی نیست بی تقوایی محسوب می شود، اظهار کرد: ترساندن، شوخی کردن، یاد دادن شعرهای نامفهوم و ... نیز از این قبیل است.

 
انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha