پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد قرائتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در حرم رضوی گفت: زمانی که حضرت بقیة‌الله(عج) ظهور می‌کنند تمام سلایق سیاسی، نظامی و فرهنگی قدرت را تجربه کرده و از حل مشکلات عاجز شده‌ و قدرت را رها کرده‌اند، همه کسانی که ادعایی برای حاکمیت در سر دارند به قدرت رسیده و دیگر کسی نیست که ادعای اصلاح جامعه را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در سومین جلسه «درس‌هایی از قرآن» ویژه ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه «سنت‌های الهی» قوانین مختص خود خدا و «احکام الهی» قوانینی است که برای بشر تعیین کرده است، عنوان کرد: یکی از سنت های الهی هدایت انسان است که خداوند برمبنای آن امامت را قرار داد که امروز دوازدهمین امام، آخرین منجی عالم بنابر سنت الهی غایب است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: بر اساس این سنت الهی امام زمان(عج) توفیقی دارند که هیچ پیامبر و امامی نداشت  و آن این است که دنیا را از ظلم و فساد پاک می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی افزود: حضرت ولی عصر(عج) زمانی ظهور می‌کنند که دنیا پر از ظلم شود، نه اینکه ظالمان زیاد شود یا همه مردم ظالم شوند.

وی با اشاره به انقلاب که باعث تحول نظام ایران شد، بیان کرد: حکومت ایران با رهبری امام راحل(ره) و از بین رفتن طاغوت مبدل به جمهوری اسلامی شد، هویدا و نصیری اعدام، شاپوربختیار فراری و حزب‌اللهی‌ها در کشور فعال شدند.

رئیس ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد:‌ مشابه این تحول در سطح بالاتر و خیلی وسیع‌تری در جهان رخ می‌دهد که مکتب و قانونش قرآن کریم و رهبرش حضرت مهدی موعود(عج) است؛ رهبری که توانایی اداره کره زمین را دارد و قانونی سالم که تبصره و ماده ندارد و براساس هوس، خیال، وهم و ترس وضع نشده است.

وی تصریح کرد: زمانی که حضرت بقیة‌الله(عج) ظهور می‌کنند تمام سلایق سیاسی، نظامی و فرهنگی قدرت را تجربه کرده و از حل مشکلات عاجز شده‌اند، آن گاه که به این مطلب پی‌برده‌، قدرت را رها کرده‌اند. همه کسانی که ادعایی برای حاکمیت در سر دارند به قدرت رسیده و دیگر کسی نیست که ادعای اصلاح جامعه را داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه حاکمیت مهدوی نیاز به آمادگی بشر دارد، اما نه بشری که کار را ننگ و کارگر را بدبخت می‌داند، ادامه داد: نبود بخشی از متون آموزشی در مدارس و مراکز آموزش عالی نقصی در زندگی ایجاد نمی‌کند، بنابراین آموزش و پرورش به جای آموزش مسائل غیرکاربردی، مهارت آموزی کند تا فارغ التحصیلان مدارس و دانشگاه ها دست کم با داشتن مهارت بتوانند به کار مشغول شوند زیرا مدرک‌گرایی سبب اشتغال نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی متذکر شد: میلیون ها جوان تحصیل‌کرده بدون مهارت در کشور داریم که بیکار هستند، چون فقط دارای مدرک و فاقد مهارت هستند، در چنین وضعیتی هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌تواند مشکل بیکاری را حل کند.

انتهای پیام/ت

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha