شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد قرائتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: برای انجام درست اعمال باید سراغ مرجع تقلید رفت زیرا اعمال ما به واسطه مرجعیت و تقلید به استاندارد دینی می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در دومین جلسه برنامه «درس‌هایی از قرآن» ویژه ماه مبارک رمضان در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) یکی از مصادیق ایمان به غیب را ایمان به حضرت مهدی(عج) مطرح کرد و گفت: عده‌ای به طور سلیقه‌ای احکام دین را می‌پذیرند اگر انسان به چیزی معتقد شد باید به اتم و اکمل آن را بپذیرد یعنی مؤمن به دین اسلام، باید معتقد به امامت باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: خداوند در سوره مبارکه بقره از امامت به عنوان «عهدالله» یاد می‌کند، بنابراین کسانی که عهد خدا را می‌شکنند در واقع عهد امامت را می‌شکنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان کرد: برخی امام راحل(ره) را قبول دارند اما رهبر معظم انقلاب را قبول ندارند؛ اگر کسی امام راحل(ره) را قبول دارد باید همه جوانب و عوامل مربوط به ایشان را قبول داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: چون عقل آدم ناقص است، برای کمک به پیامبر نیاز دارد، استدلال ناقص بودن عقل پشیمانی و ضرورت وجود امام، همان ضرورت وجود پیامبر است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: آیات امامت در قرآن با واژه «جَعَلَ» همراه است، به این منظور که خدا امام را تعیین می‌کند و همانند رئیس جمهور، نماینده مجلس، شورای شهر رو روستا نیست که با انتخاب و رأی مردم تعیین شود.

وی با اشاره به کاربرد واژه «جاعل» درباره امامت تصریح کرد: همانطور که خدا برای هر زمانی پیامبر فرستاده است برای هر عصر و زمان هم امام تعیین می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه امروزه برای هر چیز استانداری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اعمال ما به واسطه مرجعیت و تقلید به استاندارد دین می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه برای انجام درست اعمال باید سراغ مرجع تقلید رفت، متذکر شد: انجام مستحبات به شیوه نادرست گاهی منجر به حرام می‌شود، مناجات و دعا با صدای بلند که باعث آزار اطرافیان و چه بسا بیمار ناخوش احوالی شود، نه تنها ثواب ندارد بلکه گناه هم دارد از این رو باید به مراجع تقلید مراجعه کرد./

انتهای پیام/ت

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha