پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گردهمائی مبلغان. استاد قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به دیدار چند سال پیش خود با رهبر معظم انقلاب و فرمایش ایشان درباره توجه به حضرت مهدی(عج)، تدریس مهدویت در مقطع خارج با موضوع روایات هایی که درباره آن حضرت وجود دارد را مهم خواند و اظهار کرد: باید در حوزه علمیه درس مهدویت وجود داشته باشد و شبهات و عرفان های دروغین پاسخ داده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در همایش مبلغان مهدویت با موضوع مهدویت در قرآن، به علت قرآنی وجود امام زمان(عج) پرداخت و از طلاب خواست نسبت به ایشان با استدلال قوی سخن بگویند.
 
وی گفت: خداوند می فرماید: کیف تکفرون، یعنی وقتی رسول نباشد دلیل کفار توجیه است، یعنی این آیه نشان می دهد که باید یک معصوم بر روی زمین باشد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور، آیه ۱۰۵ سوره انبیاء  «أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ» را دلیلی بر وجود و ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و ابراز کرد: عبارت «عِبادِيَ الصَّالِحُونَ» در سلام نماز خطابی نسبت به یاران امام زمان(عج) است.
 
وی با اشاره به دیدار چند سال پیش خود با رهبر معظم انقلاب و فرمایش ایشان درباره توجه به حضرت مهدی(عج)، تدریس مهدویت در مقطع خارج با موضوع روایات هایی که درباره آن حضرت وجود دارد را مهم خواند و اظهار کرد: باید در حوزه علمیه درس مهدویت وجود داشته باشد و شبهات و عرفان های دروغین پاسخ داده شود.
 
استاد قرائتی با اشاره به لزوم تحصیل تخصصی دوره های مهدویت برای همه طلاب علوم دینی، گفت: باید از فرصت هایی که داریم، بهترین استفاده را کرد که تفسیر نمونه الگویی از این امر است.
 
رئیس ستاد اقامه نماز، نسبت به تمثیل و بیان خوب در مدح اهل بیت(ع) توسط مبلغان اشاره و خاطر نشان کرد: ««وَ بِكُمْ يُمْسِكُ السَّمَاءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلاَّ بِإِذْنِهِ‏/ و به واسطه‌ي شماست كه خداوند آسمان را محفوظ نگاه داشته از اين كه بر زمين افتد؛ مگر به اذن و اراده‌ي او»» تعبیری است که برای معصومان بیان شده است، یعنی در حالی که یک انسان نمی تواند حتی مژه های خود را در هنگام خواب، نگه دارد، این بزرگواران نگه دارنده آسمان ها هستند.
 

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به حاضر و ناظر بودن امام زمان(عج) و اهمیت توسل به آن حضرت، ابراز کرد: همان طور که در دعای عهد عرض می کنیم «وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَيْعَةً لَهُ فِي عُنُقِي»، باید با ایشان علاوه بر بستن پیمان، بیعت کرد.

 
وی در ادامه مدرک گرایی را آفتی دانست که نباید به حوزه علمیه وارد شود، خاطر نشان کرد: اینکه بعد از مدتی تحصیل برای تدوین یک پایان نامه به قرآن مراجعه شود، درست نیست.
 
این مفسر قرآن خطاب به طلاب و روحانیون ابراز کرد: طوری باید با ویژگی «قولا سدیدا» سخن گفت که اگر امام زمان(عج) همان لحظه تشریف بیاورند، بتوان با توجه به استحکام در مطلب، به سخنرانی خود ادامه داد.
 
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به لزوم توجه مبلغان به آیات قرآن در تبلیغ دین، اظهار کرد: با توجه به اینکه ماه رمضان در پیش است، باید آموزش قرآن را در این ایام مورد توجه قرار داد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز در پایان درباره نامه اخیری که به مقام معظم رهبری نسبت به آموزش و پرورش در مراکز علمی و لزوم تغییر در نوع و نحوه آموزش مطالب و مهارت آموزی توضیح کوتاهی ارائه کرد.
 
انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha