جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی گفت: متاسفانه امروزه شاهدیم که دولت ها، گروه ها و افرادی در دنیا، به ظاهر زیر چتر قرآن قرار دارند، اما به دستورات آن عمل نمی کنند و گرفتار انحراف شده و مسلمانان را تکفیر می کنند و آنها را می کشند که از آن جمله می توان بر آل سعود اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت  در اصفهان، قرآن کریم را حاوی همه علوم دانست و گفت: این کتاب آسمانی با کلام موجز، مطالب متعددی را به انسان ها منتقل می کند. 

 عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:  متاسفانه امروزه شاهدیم که دولت ها، گروه ها و افرادی در دنیا، به ظاهر زیر چتر قرآن قرار دارند، اما به دستورات آن عمل نمی کنند و گرفتار انحراف شده و مسلمانان را تکفیر می کنند و آنها را می کشند که از آن جمله می توان به آل سعود اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حالی که پیامبر اسلام(ص) ما را به تمسک به ثقلین( کتاب و عترت) سفارش کرده اند، اما عده ای قرآن و عترت را از یکدگیر جدا کردند، ولی افرادی که زیر چتر عترت هستند از قرآن جدا نشده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قرآن کتاب هدایت است و هدایت او با تفسیر مفسران حقیقی محقق می شود، تصریح کرد: قرآن برای هدایت انسان ها نازل شده است، اما برای همه انسان ها باطن آن قابل فهم نیست و این دو مقوله از یکدیگر جدا است و این اشتباهی بوده که برخی مرتکب شده اند و با درک ناقصشان به سراغ  قرآن رفتند و گاهی نیز شبهاتی به ذهنشان می رسد و آن را بیان می کنند.

استاد حوزه علمیه اصفهان در پایان افزود: اُنس ما با قرآن معلول درک از معارف قرآن است و هرچقدر معارف قرآن را بهتر بفهمیم و بشناسیم، اُنس بیشتری با قرآن پیدا می کنیم و لذت بیشتری نیز می بریم.

ارکان زندگی ما به قرآن ختم می شود

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه مبنای اعتقادات و ارکان زندگی ما به قرآن و دستورات نورانی آن ختم می شود، گفت: ما در انتخاب راه و حرکت در مسیر قرآنی، پیشرو تر از جوامع دیگری هستیم که بر طبل باطل می کوبند و ظلم و کفر ویژگی آنان است و تا رسیدن به یقین و رستکاری فاصله دارند.

وی افزود: چهاردهمین دوره نمایشگاه قرآن کریم وعترت اصفهان در حالی رقم می خورد که ما تاریخی سرشار از افتخارات در حوزه معارف قرآنی داریم و می توانیم از این ظرفیت های کم نظیر بیش از پیش بهره ببریم.

استاندار اصفهان  گفت: جامعه قرآنی اصفهان اعم از حافظان، قاریان، فعالان و هنرمندان قرآنی همگی ستارگان درخشان آسمان معرفت دینی این خطه به شمار می روند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه می تواند جهت بخش حرکت های قرآنی در استان اصفهان و نشان دهنده جایگاه اصفهان در تراز شهر نمونه قرآنی باشد، افزود: این رویداد بزرگ در عین حال فرصتی را فراهم می کند که متولیان قرآنی استان ظرفیت های متنوع فرهنگی، هنری، پژوهشی و آموزشی را در این حوزه پر ارزش را شناسایی، هدایت و حمایت کنند.

زرگرپور ادامه داد: نمایشگاه قرآن کریم اصفهان برای دستیابی به هدف گذاری مطلوب خود باید با دو رویکرد تامین نیازهای قاطبه مردم اعم از محصولات و منشورات قرآنی و بهره مندی آنان از همه ظرفیت ها و همچنین همت مضاعف متولیان و مسوولان در تقسیم نقشه راه قرآنی استان و چشم اندازهای متناسب با شانیت این اعجاز آسمانی و میراث  گرانقدر معنوی،  فرهنگی، اخلاقی و عملی حرکت کند.

وی افزود: چرخش نگاه نمایشگاه به یک دانشگاه معرفت شناسی با نمایش تولیدات نخبگان قرآنی و معرفی برگزیدگان حوزه های مختلف علوم قرآنی و تبدیل این جریان به یک المپیاد ملی قرآنی در استان اصفهان از طریق شبکه هم افزا و همسو در همه عرصه ها و رشته های این حبل المتین  الهی ضروری است.

رونمایی از نرم افزار طنین وحی

برپایه این گزارش، همزمان با افتتاح چهاردهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، از نرم افزار صوتی - نمایشی ترجمه قرآن کریم (طنین وحی) که از تولیدات مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان است، رونمایی شد.

این نرم افزار در 3 قالب موبایلی،  MP3و رایانه ای تولید شده است. در این نرم افزار، آیات و ترجمه قرآن بدون هیچ دخل و تصرفی به صورت نمایشی ضبط شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha